Både av egna erfarenheter samt inte minst vad jag läst på Forumet kan jag anse att SAS petar ofta i småsaker istället för att kanske lägga energin på väsentligheter.
Några exempel;
- SAS långlinjer i economy erbjuds en styck läsk/vatten. Småsnålt.
- I Economy Extra läste jag till min förvåning att de tar betalt för snacks som chips, medan drycker är helt fria.
- Som Diamond i economy får du en styck fri dryck till dig samt en gäst. Upplevde förra veckan att betoningen verkligen låg på ordet en.
- Än värre att på inrikes gäller det inte en styck vin. (Reser frekvent inrikes och det ytterst få som sörplar vin) Så varför denna begränsning.
- Angående min tidigare tråd rörande "närmast anhöriga". Regeln rörande barnbarn har visat sig godtrogen och petig. Varför inte slippa problemet genom att erbjuda ett antal loungevouchers som alternativ i Diamonds s.k Godisbag?
Finns fler exempel som jag inte ska trötta ut er med.
Tänk om denna energi och möda t.ex. lades på en priority boarding värd namnet. Idag är det rent patetiskt. Innan de ropat ut info om Priority boarding som f.ö. ingen bryr sig i är halva boardingen klar.
Jag kanske låter lite grinig, men när man som jag reser varje vecka är det de små detaljerna som gör det.