Senaste nytt

SAS linje Köpenhamn-Bangkok SK 973/972 läggs ner

SK1989

Medlem
Eftersom det är utrustad med Trentmotor, misstänker jag att flygbolaget som befinner sig i länder där de har stark koppling med Storbritannien?
(Cathay Pacific eller Singapore Airlines?)
A343-300 har CFM56 och det är Emirates och innan dess Singapores gamla kärror. A340-600 gissar jag är fd. Virgin Atlantic... Tror inte SAS behöver fler A340 utan istället beställa modernare flygplan och kanske ta någon extra A330-300 sålänge :)
 

Unicornone

Medlem
Flög med SK972 igår måndag det var knappt halvfullt. Åkte på Amex-reward i M och blev uppgraderad till Y. vi var 9 pax i extra.

973 ner till BKK en vecka tidigare var däremot i princip full.
 

011430121

Medlem
Fortsätter på denna tråd
SAS börjar den 22 nov 2013 att börja återigen att flyga CPH-BKK 3 gånger i veckan för att lite längre fram gå upp till 4 avgångar per vecka.
drar samtidigt ner till tre avångar på SFO äver vinten.

Går att boka BKK redan nu
 
Last edited:

oermen

Medlem
SAS börjar den 22 nov 2013 att börja återigen att flyga CPH-BKK 3 gånger i veckan för att lite längre fram gå upp till 4 avgångar per vecka.

Kommer Bangkok ruten ikke tilbage i vinter programmet 2014/2015 ?

Den kan ikke bookes endnu og i Scanorama står Bangkok kun some codeshare og interline destination.
 

011430121

Medlem
Kommer Bangkok ruten ikke tilbage i vinter programmet 2014/2015 ?

Den kan ikke bookes endnu ation.
Även jag har noterat detta, försöker man boka så blir det inte ens Thai från ARN/CPH eller OSL utan det blir SAS till/från Pekning och sedan Thai eller Air China till/från BKK ,har även fått via PVG och sedan anslutning med Shanghai Airliners
 

miles

Medlem
Tyckte dock jag läste här i nån tråd att Thai ska dra ner på avgångar till Skandinavien? Så kanske inte är lika lönsamt längre?
 

mha321

Medlem
Vet att det tagits upp förut, men för mig är det en gåta hur SAS inte kan få ekonomi i avgångar 360 dagar om året när Thai lyckas från alla skandinaviska huvudstäder.

Behöver ju inte vara att de inte kan få ekonomi i avgångarna, utan snarare att de kan få bättre ekonomi någon annanstans, t.ex. mot USA. De har ju inte direkt många plan i sin longhaul-flotta, och är det dessutom inte så att BKK-rutten resulterade i ett flyg som stog på backen väldigt länge i BKK normalt? Det problemet får ju inte Thai på samma sätt, eftersom de dels kan blanda fler olika destinationer från BKK med samma flyg, dels har en större flotta att flytta runt med.

Kan också tänka mig sådana saker som att de på USA-linjerna har betydilgt fler i betald C, och att BKK är till större delen poängresenärer (biljett eller standbyuppgradering), så att de helt enkelt drar in mer pengar... Men det är en ren gissning :)
 
De har ju inte direkt många plan i sin longhaul-flotta, och är det dessutom inte så att BKK-rutten resulterade i ett flyg som stog på backen väldigt länge i BKK normalt? Det problemet får ju inte Thai på samma sätt, eftersom de dels kan blanda fler olika destinationer från BKK med samma flyg, dels har en större flotta att flytta runt med.
Thai har sina flyg ståendes på motsvarande vis runt om i Europa några timmar varje dag, beroende på stad. På Arlanda kommer ju flyget in tidig morgon och går strax efter lunch.
 
Toppen