Senaste nytt

SAS linje Köpenhamn-Bangkok SK 973/972 läggs ner

kexxcream

Medlem
Återupplivar denna tråd då jag inte hittade någon annan relevant. Men kommer SAS att flyga till Bangkok under vinter 2014? Vore utmärkt tillfälle att utnyttja EB poängen.
 

agehall

Medlem
Självklart kan man använda EB-poäng på andra StarAlliance-bolag, men det är dyrare och du kan inte använda din voucher.
 
Vad jag förstår är det redan bestämt att linjen läggs ner. Mycket tråkigt tycker jag. Bra tider med avgång sent på kvällen, man kan jobba hela dagen och även när man kommer hem kl 6 på morgonen. Återstår bara Thai som går direkt. Norwegian är inget alternativ för mig. Synd att SAS släpper en så populär destination. Man borde inte ge upp utan kamp.
 

Dr. Miles

Expert
Vad jag förstår är det redan bestämt att linjen läggs ner. Mycket tråkigt tycker jag. Bra tider med avgång sent på kvällen, man kan jobba hela dagen och även när man kommer hem kl 6 på morgonen. Återstår bara Thai som går direkt. Norwegian är inget alternativ för mig. Synd att SAS släpper en så populär destination. Man borde inte ge upp utan kamp.

THAI har två avgångar under vissa tider av året och då finns det kvällsavgång från Stockholm/Köpenhamn.
Vanlig avgång från Bangkok landar runt kl. 6-7 på morgonen så kan man jobba direkt efter ankomst om man vill/behöver.

Hårdvaramässigt tycker jag att THAIs Boeing 777-300ER har bättre stolar än SAS Airbus A340.
 
Jo jag vet att Thai i perioder har två avgångar. Jag har aldrig åkt med Thais 777 så jag kan inte uttala mig om stolarna. Har åkt många gånger med 747 i Premium economy. Känt mig lite vilsen och prövat Turkish efter tips av Dr Miles. Kommer väl att bli Thai och Turkish i fortsättningen men tycker ändå det är tråkigt att SAS lägger sig. En annan fördel med SAS var ju att man fick 27000 poäng på en resa tor.
 
Toppen