Senaste nytt

SAS lanserar gratis Kaffe & Te oavsett klass

Jacob

Medlem
Schysst! Tänk att man kan bli så glad för så lite.

Nu väntar jag bara på den officiella pressreleasen...
 

Jacob

Medlem
Nu är pressreleasen ute och det är officiellt.

Kaffe och te till alla som reser med SAS

30 jan, 2012 07:30 CET

SAS bjuder på kaffe och te på alla europeiska rutter samt inrikesflyg i Sverige, Danmark och Norge. Den förbättrade servicen infördes igår, 29 januari. Totalt kommer SAS att servera cirka 25 miljoner koppar kaffe eller te om året, vilket motsvarar i snitt 70 000 koppar per dag.

- Gratis kaffe och te i Ekonomiklass är en av de mest efterfrågade produkterna från våra kunder och vi är mycket glada att återigen kunna erbjuda det. Förbättringen är i linje med vår nya strategi, 4Excellence, och är en av de första stegen mot ett förbättrat produkterbjudande. Vi tror också detta kommer att öka vår redan rekordhöga kundnöjdhet", säger Rickard Gustafson, VD, Scandinavian Airlines.

SAS erbjuder tre olika serviceklasser på europeiska rutter: Business, Economy Extra och Economy. SAS har två serviceklasser på intraskandinaviska linjerna och en serviceklass på inrikeslinjer i Danmark, Norge och Sverige.
 

rvarttinen

Medlem
Äntligen! Montering istf. demontering av service... rätt riktning!
Åkte med SK i början av januari ARN - OSL - TRD. Fick då kaffe på inrikes i Norge. Torde vara självklart att det åtmisntone serveras på "internationella" linjer, kan tyckas. Nästa; mat i ekonomi inom Europa..?..
 

Dr. Miles

Expert
Äntligen! Montering istf. demontering av service... rätt riktning!
Åkte med SK i början av januari ARN - OSL - TRD. Fick då kaffe på inrikes i Norge. Torde vara självklart att det åtmisntone serveras på "internationella" linjer, kan tyckas. Nästa; mat i ekonomi inom Europa..?..

Jag skulle gissa att nästa steg är "sponsrad" tilltugg.
 

Homer

Medlem
Äntligen! Montering istf. demontering av service... rätt riktning!
Åkte med SK i början av januari ARN - OSL - TRD. Fick då kaffe på inrikes i Norge. Torde vara självklart att det åtmisntone serveras på "internationella" linjer, kan tyckas. Nästa; mat i ekonomi inom Europa..?..

De serverar ju inte ens vad som kan definieras som "mat" i Economy Extra, bara några salladsblad att pula med för att fördriva tiden
 

Senator

Moderator
De serverar ju inte ens vad som kan definieras som "mat" i Economy Extra, bara några salladsblad att pula med för att fördriva tiden

Homer, om du har några norska vänner tycker jag du skall skicka din kommentar till dessa och fråga vad ordet som börjar med "p" betyder på norska :cool: Själv sitter jag med sjuka bilder i huvudet, och garvar som 'attan med en mental bild av Homer Simpson som sitter på plats 4A och gör lite "hanky panky" med ett salladsblad :)

Förlåt, det gick inte låta bli...
 

Concorde

Founding Member
Oj har dom fattat grejen nu månne? En liten gest som gör många kunder glada. En dag kanske EB blir konkurrenskraftigt också.
 
Fick också ta del av denna "nya" service påväg till Athen, ackompanjerat av tre manliga Cabin crew som var mycket trevliga och profesionella. Plus i kanten att man fick info om anslutande flyg trots att det är med Emirates.

Precis som övriga sagt, verkligen ett steg i rätt riktning.
 

Homer

Medlem
Homer, om du har några norska vänner tycker jag du skall skicka din kommentar till dessa och fråga vad ordet som börjar med "p" betyder på norska :cool: Själv sitter jag med sjuka bilder i huvudet, och garvar som 'attan med en mental bild av Homer Simpson som sitter på plats 4A och gör lite "hanky panky" med ett salladsblad :)

Förlåt, det gick inte låta bli...

Säg du istället åt dina norska kompisar att innan de åker till Pula i Kroatien ska de ta en tur till Condom i Frankrike :cool:
 
Toppen