Senaste nytt

SAS Kundundersökning

ulagun

Medlem
Fick idag förfrågan att fylla i en kundundersökning från SAS mot att jag kommer att erhålla 250 x-tra poäng (Ja vad gör man inte för 250 poäng )
Har precis fyllt i en första delen av två, vilken var ovanligt omfattande och tog en del tid.

Den fråga som dök upp i mitt huvud och jag hoppas att något proffs på kundeundersökning kan svara på är varför SAS gör denna undersökning?
- Är jag godtrogen så hoppas jag ju att de gör den för att förstärka kundnyttan.
- Mer konspiratoriskt så undrar jag om inte meningen med det hela är luska ut hur de ytterligare utöver el, försäkring m.m ska få mig att köpa diverese tjänster!?
T.ex finns det frågor om hantverkstjänster, vilket väl förhoppningsvis är så långt ifrån flyg man möjligtvis kan komma.
 

seat56f

Medlem
- Mer konspiratoriskt så undrar jag om inte meningen med det hela är luska ut hur de ytterligare utöver el, försäkring m.m ska få mig att köpa diverese tjänster!?

Naturligtvis är det så, det är inte ens konspiratoriskt att undra/inse det. Sen kan det (ibland) gå hand-i-hand med kundnytta, det är ju det marknadsekonomin grundar sig på - att ett bättre erbjudande leder till bättre affärer.
 
Toppen