Senaste nytt

SAS kundservice i Tallinn - våra hjältar!

JohnnyWilde

Medlem
Är det någon som snackat med topp-agenten Christian på länge?
Dagen har stött på Silvia 2 av 3 senaste samtalen och hon är också Sterling!
Misstänker dock det finns två olika för en säger/ljudar fram ett uh-huh varje gång jag drar mina önskemål
 

Brandten

Medlem
Är det någon som snackat med topp-agenten Christian på länge?
Dagen har stött på Silvia 2 av 3 senaste samtalen och hon är också Sterling!
Misstänker dock det finns två olika för en säger/ljudar fram ett uh-huh varje gång jag drar mina önskemål
Japp i tisdags. Kände igen rösten sedan jag pratade med henne för min Tokyo bokning.
 

Impendill

Medlem
Det finns två Kristina/Christina har jag fått fram när jag pratat med dem.
En anna agent som också är topnotch är en tjej som heter Evelyn.

Jag nämner för dem varje gång hur nöjda många av oss härifrån är och de tar verkligen åt sig av det! :)
 

FFlash

Medlem
Försökte nyss boka mitt första business eurobonus award och ringde Tallinn. Vänlig dam svarade, hette inte "Katarina". Jag läste upp min resa, 8 ben till sydamerika och det tog nån 10 minuter och hon pustade ut ett par gånger "du verkar veta vad du gör, men det här är första gången för mig". Slutligen fick hon fram min rutt och nämnde 190000 poäng. Jag säger nej, det ska vara 140000 poäng till sydamerika från Europa. Hon säger att det finns 90k ekonomi och 190k First class, det finns ingen business award. Jag säger att nej, Avianca har ingen First heller, jag har kollat att det finns lediga businessplatser och inget annat. Hon går till supervisern och tillbaka säger hon att jo du har rätt att business till sydamerika är 140000, men för att det är så många ben i en zon så läggs det 50000 till ?!?!?!? varpå jag säger att nej stämmer inte. Hon är dock mycket vänlig men kan inte hjälpa vidare för att hon inte har kunskapen, verkar som managern/supervisorn är ute och säglar också...det finns ju ingen sådan regel! HEL-ARN-LHR-UIO är rutten.
Hon föreslår spara routingen och ringa tillbaka på måndagen då när EB supporten är på jobbet. Jag tackar och ber göra det.

?? Ska jag nu ringa imorgon och direkt be denne "Katarina" att fixa min resa? :)
 

FFlash

Medlem
Försökte nyss boka mitt första business eurobonus award och ringde Tallinn. Vänlig dam svarade, hette inte "Katarina". Jag läste upp min resa, 8 ben till sydamerika och det tog nån 10 minuter och hon pustade ut ett par gånger "du verkar veta vad du gör, men det här är första gången för mig". Slutligen fick hon fram min rutt och nämnde 190000 poäng. Jag säger nej, det ska vara 140000 poäng till sydamerika från Europa. Hon säger att det finns 90k ekonomi och 190k First class, det finns ingen business award. Jag säger att nej, Avianca har ingen First heller, jag har kollat att det finns lediga businessplatser och inget annat. Hon går till supervisern och tillbaka säger hon att jo du har rätt att business till sydamerika är 140000, men för att det är så många ben i en zon så läggs det 50000 till ?!?!?!? varpå jag säger att nej stämmer inte. Hon är dock mycket vänlig men kan inte hjälpa vidare för att hon inte har kunskapen, verkar som managern/supervisorn är ute och säglar också...det finns ju ingen sådan regel! HEL-ARN-LHR-UIO är rutten.
Hon föreslår spara routingen och ringa tillbaka på måndagen då när EB supporten är på jobbet. Jag tackar och ber göra det.

?? Ska jag nu ringa imorgon och direkt be denne "Katarina" att fixa min resa? :)

Uuups... korrigerar rutten till HEL-ARN-LHR-BOG-UIO som är 4 segment, samma resa hem blir 8 ben sammanlagt. Och nu ser jag i SAS appen att de redan dragit 190000 poäng från min konto! Det står 140000 dragits till BOG och ytterligare 50000 dragits för BOG-UIO. Mr. Murphy brukar besöka i såna här sammanhang så jag väntar emot att få bråkas om dom 50000 poäng och slösa min tid...Jag är inte alls övertygad om att hylla Tallinn om jag gjort jobbet 100% klart för dem så de kan bara knappa in data och ändå strular de rejält...
Jag ringer HUACA-stil på nytt imorgon och hoppas att Mr.Murphy inte tagit min awardplats under tiden...
 

Impendill

Medlem
Uuups... korrigerar rutten till HEL-ARN-LHR-BOG-UIO som är 4 segment, samma resa hem blir 8 ben sammanlagt. Och nu ser jag i SAS appen att de redan dragit 190000 poäng från min konto! Det står 140000 dragits till BOG och ytterligare 50000 dragits för BOG-UIO. Mr. Murphy brukar besöka i såna här sammanhang så jag väntar emot att få bråkas om dom 50000 poäng och slösa min tid...Jag är inte alls övertygad om att hylla Tallinn om jag gjort jobbet 100% klart för dem så de kan bara knappa in data och ändå strular de rejält...
Jag ringer HUACA-stil på nytt imorgon och hoppas att Mr.Murphy inte tagit min awardplats under tiden...

Det är väl snarare datasystemet de använder som anger 190.000 poäng istället för 140.000 och därav att du fick det svaret.

Vet att jag stötte på liknande problem förra året då jag skulle boka resa inom Sydamerika. De ville ha betalat som att jag flyg Nordamerika-Sydamerika fastän jag ville flyga inom zonen med ett byte.
 

JohanA

Medlem
Uuups... korrigerar rutten till HEL-ARN-LHR-BOG-UIO som är 4 segment, samma resa hem blir 8 ben sammanlagt. Och nu ser jag i SAS appen att de redan dragit 190000 poäng från min konto! Det står 140000 dragits till BOG och ytterligare 50000 dragits för BOG-UIO. Mr. Murphy brukar besöka i såna här sammanhang så jag väntar emot att få bråkas om dom 50000 poäng och slösa min tid...Jag är inte alls övertygad om att hylla Tallinn om jag gjort jobbet 100% klart för dem så de kan bara knappa in data och ändå strular de rejält...
Jag ringer HUACA-stil på nytt imorgon och hoppas att Mr.Murphy inte tagit min awardplats under tiden...
Även den nya rutten bör vara ok...

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Frågan är om du har stopover i BOG?
 
Toppen