Skyraider
Medlem
Tråkigt att behöva börja i moll. Men jag undrar om det är långt kvar nu. SK tycks ha gett order till de som arbetar i bokningen att inte boka om folk på inställda flyg om det inte går med SK metal.
Har nu försökt boka om en flight SK ställde in men de vägrar ge mig andra alternativ än att få pengarna tillbaka. Det går en LH-flight men de säger att de inte får boka in mig på den. Att de är skyldiga att göra det bryr de sig inte om (har fått det beskedet av två olika personer, varav en supervisor). De hänvisar till att de inte får boka om på andra flygbolag och säger att jag skall ta det med Customer Service. De erbjöd mig att köpa biljetter LH flighterna (som SK codeshare) om jag betalade mellanskillnaden dock (!).
Nu tror jag ju detta kommer att lösa sig men när företag börjar bryta mot regler brukar det vara ett säkert tecken på att de inte har långt kvar.
Någon som gjort liknande observationer?
Har nu försökt boka om en flight SK ställde in men de vägrar ge mig andra alternativ än att få pengarna tillbaka. Det går en LH-flight men de säger att de inte får boka in mig på den. Att de är skyldiga att göra det bryr de sig inte om (har fått det beskedet av två olika personer, varav en supervisor). De hänvisar till att de inte får boka om på andra flygbolag och säger att jag skall ta det med Customer Service. De erbjöd mig att köpa biljetter LH flighterna (som SK codeshare) om jag betalade mellanskillnaden dock (!).
Nu tror jag ju detta kommer att lösa sig men när företag börjar bryta mot regler brukar det vara ett säkert tecken på att de inte har långt kvar.
Någon som gjort liknande observationer?