SAS kan inte hitta Lufthansabokning

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av telelina, 27 Maj 2015.

  1. thunder

    thunder Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ok! Har mailat resebyrån nu så får vi se. Skriver här när de svarat. Är ute i god tid iallafall om det är problem :)
     
  2. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har du kollat på checkmytrip? Den borde ju synas där åtminstone, både SK och Lufthansa kör ju Amadeus
     
  3. thunder

    thunder Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes. Kollat där. Syns bara första sträckan som sagt.
     
  4. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ah, my bad, läste slarvigt. Rapportera gärna vad du kommer fram till!
     
  5. Aurora

    Aurora Guest

    Jeg har en bookning gjort på lufthansa.com med ren Lufthansa utresa og ren OS retur. Alt vises som "en vanlig SAS-resa" i SAS appen :)
     
  6. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det gör det ibland ja, ibland inte. När jag har haft ARN-MUC-ARN samt ARN-MUC-VCE-MUC-ARN har det funkat, men när jag hade en ren LHbokning på ARN-MUC-FRA-MUC-ARN funkade det inte, kunde varken se den i appen automatiskt, skriva in den manuellt eller få upp den på sas.se, däremot funkade det att se den på andra sidor tex checkmytrip. Jag fick samma svar som @henke12 när jag frågade EBDsupporten om detta. Mitt EBnr var korrekt inlagt i bokningen.
     
    Agö gillar detta.
  7. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning via Lufthansa, fyra flygningar, två utförs av SAS, två av TAP allt i ekonomi, Inget syns i appen. Har EBD inlagt. Lufthansa kunde inte hjälpa mig att välja några säten, SAS kunde via telefon seata mig på alla fyra sträckorna, på Lufthansa hemsidan syns detta för TAP, men inget för SAS, så lite snurrigt är det mellan bolagen o systemen :)
     
  8. Aurora

    Aurora Guest

    Har dere prøvd å legge inn bookingen manuelt? Jeg fant ikke ut hvor eurobonusnummeret mitt skulle når jeg gjorde lufthansa.com bookingen, så jeg la bare inn bookingnummeret på "my bookings" :)
     
  9. Jensik

    Jensik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja självklart, att lägga in bokningen manuellt är det första jag testar med om den inte dyker upp automatiskt. Som jag skrev innan lades EBnret in korrekt vid bokning, och veriferades även av EBsupporten, samt av LHsupporten. Dock så stödjer SAS bara sina egna bokningar helt och garanterar inte andra *A, som EBG/EBDsupporten skrev till @henke12 och mig:

    När jag försökte lägga in den via SASappen eller söka efter resan manuellt på sas.se fick jag upp samma felmeddelande som @telelina

    Det gick som sagt bra att se den på lufthansa.de / lot.pl / checkmytrip.com mfl, men varken på sas.se eller i SASappen.
     
    Agö gillar detta.
  10. Aurora

    Aurora Guest

    Så rart at det fungerer bare enkelte ganger! Men løses jo relativt enkelt med å laste ned lufthansa/austrian-appen. Jeg har alle tre, slik at "billetten i wallet" får riktig farge :D #OCD
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×