SAS köper en till Airbus A330-300E med leverans våren 2019, ersätter LN-RKP!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 12 April 2018.

  1. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle inte förvåna mig om de tog in fyra nya A330-300E som ersättare för de gamla A330-300 som levererades under början av 2000-talet.
     
  2. varva77

    varva77 Medlem

    Ja, det är väl snarare något sådant som är aktuellt än att expandera med 4. Att utöka med 4 i detta läge känns minst sagt tveksamt.
     
  3. Lauda 777

    Lauda 777 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tror att det skulle vara mer troligt att ersätta a340s i så fall.
     
  4. NotRyan

    NotRyan Medlem

  5. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    SAS kanske nöjer sig med att köpa ett eller kanske 2 flygplan och behålla A340.
    Kan tänka mig att det räknas på att nyttja sina optioner på ytterligare 6 st A350 vs A330E.
    TBC...
     
    Daniel Larsson gillar detta.
  6. John Rosenbaum

    John Rosenbaum Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Flög denna nya 330 (SE-REH) Birk Viking till LAX för några veckor sedan. Måste säga det att ljudnivån var märkbart lägre än de andra 330 jag flugit med SAS sista åren. Frågade några andra passagerare i Plus om de tänkt på det och en annan som flyger mycket höll med. Kanske är placebo men lät definitivt som det var en skillnad. Vet inte om de nya 330 har något som gör att ljudvolymen kan tänkas vara något lägre. Någon som vet?

    Däremot saknades Wifi!?! Det berättades redan vid boarding att de var "mycket stolta över den nyaste longhaul flyget men att de tyvärr inte hunnit installera Wifi än". Mycket märkligt faktiskt. Sedan hade två av sju IFE på rad 20 problem med att "hålla sig uppe" med armen som sitter i stolen på dessa platser. Någon som vet hur SAS inte lyckats/hunnit installera Wifi?
     
  7. Tobbe.O

    Tobbe.O Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gällande Wifi installation så är det en ganska tidskrävande åtgärd. Vet ej hur det är på de större maskinerna men på A320 Neo så tar det 4-5 arbetsdagar att installera... Så länge kan inte SE-REH stå stilla, nu är det servicesäsong på långdistansmaskinerna så de som är i drift behövs. Den får troligtvis vänta på "sin service" innan det installeras... :)
     
    Nirster, Berglund och Jönsson gillar detta.
  8. marbe166

    marbe166 Medlem

    Ort:
    CGN
    Alternativt att det kan göras när SE-RSA sätts i trafik, innan nån A340 fasas ut.
     
    John Rosenbaum och Tobbe.O gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×