SAS köper en till Airbus A330-300E med leverans våren 2019, ersätter LN-RKP!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 12 April 2018.

1. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ärligt talat som jag skrivit tidigare tror jag att LN-RKPs 9liv inte är över förren vi är i september.

Berglund och fcx gillar detta.
  2. KalleSus

KalleSus Medlem

Som jag skrivit i en annan RKP-tråd, så lär maskinens dispens ha gällt fram till dess att SE-REH sätts i reguljär trafik, dock max två månader (räknat från 1/6).
    Om detta stämmer, torde nästa flight för LN-RKP bli till Tarbes för skrotning...

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Fan trot, eller den som lever får se...

KalleSus gillar detta.
  4. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läste precis en mycket kort notis i tidningen Aero International nr. 10 sid.24 att SAS ska ta emot fyra A330 som redan är byggda och står i Toulouse. De ska ha ursprungligen varit beställda av Hong Kong Airlines men av oklar anledning så vill dem inte ha planen längre. Googlat detta men hittar ingen mer info alls om detta. Är det en utökning av flottan eller ska de ersätta 4 A340? Eftersom det är A330 och inte A330NEO så gissar jag SAS fått dem till ett väldigt bra pris. (Med reservation för att översättningen blivit rätt, det är en tysk tidning).

M.K, Lauda 777, Robert flysas och 10 andra gillar detta.
  5. End of Hong Kong Airline San Francisco Service Scheduled For October - Simple Flying

RUMOUR.SAS take over4stored Hong Kong AirlinesA330-343E? - Airliners.net

Ricci och Remington Steele gillar detta.
  6. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir en bra fråga till SAS på deras AW-event på CPH nu på tisdag.

Last edited: 15 September 2019
    aruba1, Berglund och Remington Steele gillar detta.
  7. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det "bara" att skruva på RR Trent 7000 fläktar när 700orna är slut så har man en 330neo? Eller hur mycket skiljer egentligen? Verkar ju tråkigt att använda gamla fotogenslukare om det finns nya effektiva.

8. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att veta så skulle jag gissa att det inte är så lätt, för att inte säga omöjligt. Vingen är helt annorlunda mot A330E/classic.

apknug gillar detta.
  9. Daniel Larsson

Daniel Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    O noooooo har som bucketlist att flyga med A340 samt A380 men det kommer jag få göra nästa år med Singapore

LPC123 gillar detta.
  10. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    A340 är inget speciellt tycker jag men A380 det är en speciell känsla :) den glider genom luften som en oceanångare :)

Henke och Daniel Larsson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!