SAS köper en till Airbus A330-300E med leverans våren 2019, ersätter LN-RKP!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 12 April 2018.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket vikinganamn hade RKP? Lan Viking?

2. Taggen

Taggen Medlem

Inte Viking

ejm gillar detta.
  3. KalleSus

KalleSus Medlem

4. KalleSus

KalleSus Medlem

Torfinn Viking.
    I övrigt är det lite larvigt att hela tiden referera till LAN Chile när det gäller denna maskin.
    Den var ju ursprungligen beställd av och brukad av Air Canada i 10 år - innan den leasades av LAN i fem år och slutligen leasad och sedermera köpt av SAS som har haft den sen våren 2014 - dvs lite drygt fem år.

Berglund gillar detta.
  5. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. KalleSus

KalleSus Medlem

Vad är det som inte fungerar?
    Jag länkade bara till den första posten där Birk Viking nämndes. Publicerad i mars i år.

Berglund gillar detta.
  7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Nybilsdoft x 100.

Berglund, Tobbe.O, Jane Insane och 3 andra gillar detta.
  8. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länken - länken fungerar inte. Leder mig till en random plats i en annan tråd där det inte finns någon länk till en artikel om Birk. Forumet ¯\_(ツ)_/¯

9. KalleSus

KalleSus Medlem

Länken leder förvisso till en annan tråd - men det var just i den tråden som namnet nämndes första gången. @Remington Steele länkade där också till Check-in.dk som hade en artikel om den nya, kommande maskinen.
    Länken fungerar varje gång jag testar....

Berglund och Abbs gillar detta.
  10. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tror jag säkert den gör, men inte för mig. Vet inte riktigt vad du vill jag ska säga. Med den information du gav mig så kunde jag hitta @Remington Steele inlägg - och den här länken fungerar utmärkt:
    Kod:
    https://www.businessclass.se/forum/posts/789295/
    Notera skillnaden i URL mot din länk:
    Kod:
    https://www.businessclass.se/forum/threads/bekr%C3%A4ftat-sas-har-k%C3%B6pt-ln-rkp-ex-lan.90034/page-27#post-789295
    Kan vi konstatera att jag fick svar på min fråga - hej Birk! - och släppa den här meta-diskussionen nu :)

Last edited: 7 Juli 2019

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!