SAS Julkalender 2013 lucka 15 - trippla poäng till USA

Diskussion i 'SAS EuroBonus Julkalender 2013' startad av NotRyan, 15 December 2013.

1. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu er dette jo godt nok efterhånden en lidt halvgammel tråd ;-) Men jeg tager den lige op igen...

Er der nogen her som har en idé om, hvorvidt man også vil få 3x point, hvis man f.eks. booker en samlet rejse CPH-ORD-LAX-ORD-CPH eller CPH-EWR-MIA-EWR-CPH, med SK som carrier over Atlanten? Man har jo i praksis rejst med SK mellem CPH/OSL/ARN og EWR/IAD/ORD, som forudsat i tilbuddet. Men gælder dette mon også, hvis man rejser videre fra en af de tre lufthavne i USA på den samme billet/booking?

2. Conrad

Conrad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte ARN-USA före den 15:e januari men hem den 16:e EWR-ARN. Med en lyckad OTown till Plus rasslade det till på mitt EuroBonus konto 48h senare enligt nedan. Borde jag inte som EBG tjänat lite mer månne?
    Basic Points Extra Points
    16 jan 2014 New York - Stockholm SK 0904E SAS Plus 10 000 10 000
    16 jan 2014 Merry Christmas - triple points 20 000

3. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope, EWR-ARN ger 10k i Plus/C som EBG.

4. Conrad

Conrad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo jag så det.

Lite plåster på såren efter min miss på utresan ;--) med dubbla EuroBonus konton. Suck.

5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har bokat innan, men rest inom perioden, som fått trippla poäng? Jag ska snart ge mig av till Chicago och är såklart nyfiken på hur det blir i mitt fall. Trippla hade ju såklart varit riktigt bra!

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar ju som folk som bokat efter har fått poäng eller har jag missuppfattat inläggen?

Last edited: 1 Februari 2014
  7. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som mot förmodan fått extrapoäng för CPH-SFO?
    Jag tyckte inte det var jättetydligt i "luckan" att de inte gäller dit, men jag kan ha missat någon text där.

8. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade långt innan, anmälde mig den dagen, flög till New York för 2v sen och fick till min stora förtjusning trippla poäng :)

1 person likes this.
  9. NotRyan

NotRyan Medlem

"Upplev coola Chicago, pampiga Washington eller fascinerande New York i vinter eller vår, res någon gång mellan 15 januari och 31 mars 2014 och tjäna trippla poäng på resan".

och sedan

"Flyg till Washington går via Köpenhamn. Trippla poäng ges på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo."

Jag vet inte om det skulle vara otydligt i just den delen.... :)

Mvh
    /NotRyan

Last edited: 31 Januari 2014
    1 person likes this.
  10. andersbengt

andersbengt Medlem

Fick trippla poäng förra veckan till Chicago. Tyvärr blev flighten hem ombokad till Swiss över Zurich och så där missade jag jag 10 000 p:(

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!