Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 lucka 15 - trippla poäng till USA

Vaniljvodka

Medlem
Måste bara få klarhet i hur jag kan hantera mina redan intjänade poäng. Om jag låt säga använder poäng till hotell/shopping/uppgradering innan brytpunkten, sjunker värdet på mina baspoäng då så att jag får längre sträcka till silver?

Funderar på om man indirekt väljer mellan att använda sina poäng till hotellnätter eller få silver?

Att använda sina poäng påverkar öht inte hur långt du har kvar till kvalificeringsgränsen. Spendera hur mycket du vill.
 

GOTATH

Medlem
Som sagt, poänguppgradering ger bara poäng enligt ursprungsbiljetten så då är det uppgradering med OT som gäller.

Nästa problem är vad som händer med trippla poäng om man gör en OT. Gissningsvis räknas det som en nyutställd biljett med ett annat datum, dvs man uppfyller inte kampanjvillkoren och får inga trippla extrapoäng. Är extrapoängen viktiga ska man nog kolla upp läget med SAS-chatten först (och innan kritikstormen börjar, ja jag vet att SAS-chatten förmodligen kommer att ge helt fel svar men då har man i vart fall skriftligt besked från SAS som man kan visa upp när problemen kommer).

Jag har just denna lilla funderingen...

I alla fall så bör man ju ha 'rätt' till trippla poäng på originalbokningen plus eventuella poäng från OT (så minst 400% av sträckan +200 från kampanjen och +100 från OT), men hur SAS system tolkar det är ju en annan femma - kan ju behöva bli någon runda med kundtjänst i efterhand - är ju inte helt lätt att ta reda på just nu 23.00 en söndag!

Jag har precis pratat med chatten... De säger att det är 300% intjäning och att OT inte ger något extra. Om detta stämmer med verkligheten är ju sedan en annan femma!

Fick detta från chatten precis:
Du chattar med X
- Hur kan jag hjälpa till?
Du skrev: Jag har en bokning GOT-CPH-EWR i Plus i mars 2014 som jag bokade igår när det var julklappserbjudande om trippla poäng(baspoäng + 2x extrapoäng). Om jag väljer att uppgradera biljetten till Business via Optiontown, får jag även då trippla poäng?
X: Jag håller på att kolla.
X: Nej det ska inte gå.
Du skrev: Okej, vad tråkigt. Är detta för att biljetten ställs ut på nytt? Om jag uppgraderar med poäng så gäller väl fortfarande trippla poäng?
X: Ja, de skriver om hela din bilejtt. De ska på flygplatsen skriva om din biljett också om du uppgraderar för poäng.
Du skrev: Får jag heller inga trippla poäng (på orginalbokningen) om jag uppgraderar med poäng på internet i förväg?
X: Nej då ska bilejtten också bli omskriven.

Lyckades snärja in mig i frågorna där lite. Men så som jag tolkar det så får man inga trippla poäng om man modifierar sin biljett i efterhand.
 

nota bene

Medlem
Mitt utdrag från chatten:

You said: Hi! I'm thinking of booking the christmas calendar deal today with triple point earnings
You said: what happens to the triple point if i upgrade via Optiontown later on? Will I get triple points for the class I end up travelling in, or the one my poriginal ticket is in?
SAS Customer Contact Center: The points will be according the original booking class
You said: So how many points would I get for a booking that normally in economy would earn 100% (thus 300% during this deal) that is upgraded via OT?
You said: under other circumstances that OT upgrade would earn 200% like any other C class ticket
SAS Customer Contact Center: sorry for keeping You waiting. when You book a flight with this deal you will get 300% of points, when You make a upgrade with optiontown You will still earn the same amount of points
 

SvartMjolk

Medlem
Jag skrev precis till SAS på Facebook och på chatten. På Facebook sa de att gamla bokningar ska gälla ("Hej Rikard, det står inget annat än att du skall resa mellan 15jan-31mar.") och på chatten sa de att det inte gör det.

Vad har ni andra fått för svar?
 

joemume

Medlem
Jag skrev precis till SAS på Facebook och på chatten. På Facebook sa de att gamla bokningar ska gälla ("Hej Rikard, det står inget annat än att du skall resa mellan 15jan-31mar.") och på chatten sa de att det inte gör det.

Vad har ni andra fått för svar?

Det här känns som att det skulle kunna stämma faktiskt. Jag tror (vet dock inte) att det inte alls spelar nån roll när man bokar, utan det som är relevant är att man signat up under erbjudandets giltighetstid (dvs. igår).
 

SvartMjolk

Medlem
Det här känns som att det skulle kunna stämma faktiskt. Jag tror (vet dock inte) att det inte alls spelar nån roll när man bokar, utan det som är relevant är att man signat up under erbjudandets giltighetstid (dvs. igår).

Jo, var ju så förra året med resor till Peking. Men enligt chatten så fungerar det inte i år. Då jag har fått olika info från olika håll så blir jag fundersam om hon som hjälpte mig på chatten har fel. Jag hoppas såklart hon har det:)
 

Hansi

Medlem
Jag har också kontaktat SAS via customer service. Bad om ett skriftligt besked i detta ärende "om man behåller poäng vid uppgradering Internet, vid gaten mm fick följande mail som svar:



Bilder visas inte. Visa bilder nedan - Visa alltid bilder från no.reply@sas.se








Hej Hans,
Jag har kollat upp vad som gäller om du uppgraderar din biljett och om du skulle göra det så skulle du fortfarande få trippla poäng. Men om din original biljett är bokad i t. ex SAS go och du uppgraderar dig till SAS business så kommer du fortfarande att få trippla poäng för en SAS go resa.


Med vänlig hälsning

Martin O
SAS Travelagent
SAS Scandinavian Airlines System AB
+46 (0) 770 727 727
 
Toppen