Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 lucka 15 - trippla poäng till USA

NotRyan

Medlem
Vill minnas att det var något liknande förra året. Jag hade bokat min resa till Peking bara någon dag innan och blev först lite sur. Sedan bekräftade SAS det jag hoppats på, att alla resor räknades in oavsett när de bokats.

Frågan är ju bara om det är så i år också. Vi får nog vänta och se tills kundtjänsten öppnar.

Ja, ingen blir gladare än jag om det jag skrev var fel.... :D
 

palmen

Moderator
Nja, det står specifikt att du inte skall glömma att boka idag, och "Erbjudandet gäller endast idag", men om du nu är en sån som håller på med codeshare och rysk roulette också, så visst får du prova med att boka senare :D

Dock står det inte att man inte får poängen om man glömmer att boka idag.
Vilkoren är enligt mig väldigt tydliga på att man måste signa upp idag men inget om att bokning måste göras idag.

Ingen deal jag kommer boka i alla fall så spelar ingen roll för min del, signade upp uti fall att man "måste" iväg till någon av dessa destinationer oplanerat, finns ju en chans att man får poängen då i alla fall.
 

perhall

Medlem
Tycker det verkar farligt att chansa på att "det inte är tydligt att man måste boka idag utan endast sign up". Man har inte mycket till juridiskt skydd när det gäller bonusresor, konsumentskyddet är betydligt sämre än för reguljära köp av varor och tjänster...
Per
 

fcx

Medlem
Dyrt att ringa från Bangkok, tänkte jag hugger svenska chatten så man har lite bevis också ;)

Tyvärr måste man alltid spara bevis när man har chattat med SAS. SAS själva verkar veta hur dålig chatten är eftersom de har en funktion just för att spara chattloggar :)

OnT, helt OK erbjudande. Synd bara att jag planerar att resa först i april, så det får bli LX istället.
 

perhall

Medlem
LX är bra även om de väl sänkt EBP-intjäningen. Att sitta i den rökiga Sky Bar i loungen i ZRH ger rätt mycket mer James Bond-känsla än Menzies-lounger...
 

Bryant

Medlem
Jag tolkar det som att man endast behöver signa upp idag. Att det står glöm inte att boka din resa idag är väl endast ett säljargument?
 
Toppen