Senaste nytt

SAS Jorden Runt kampanj December 2012

Den låg ju uppe högst upp som banner här på sidan igår. Mig veterligen är det nog första gången jag sett SAS reklam här.

Skärmavbild 2012-12-11 kl. 10.08.45.jpg

Såg lite kul ut :)
 

jurgenb

Medlem
Tror någon på riktigt att "vanligt" folk kommer lägga 25000 SEK på detta i juletider?
Snittsumman på julklappsinköp för en normalfamilj är väl knappt över 5000 SEK ?
 

Ricci

Medlem
Kanske lite OT på denna tråd
Men med tanke på SAS och jordenruntresor, så fick det mig att tänka på de(SAS) hade en speciellresa för lite mer än 10-12år sedan med en 767 som var helt omgjord till c-klass innan den skulle fasas ut.
Jag fick ett erbjudande att följa med på denna tur (som var på några veckor)men kunde tyvärr inte följa med:(
Jag är lite nyfiken på vad jag missade...är det någon på BC.se som var med på denna tur med SAS?
 

Dr. Miles

Expert
Tror någon på riktigt att "vanligt" folk kommer lägga 25000 SEK på detta i juletider?
Snittsumman på julklappsinköp för en normalfamilj är väl knappt över 5000 SEK ?

Det är en julklapp många "vill ha" men inte som många "vill ge" som en julklapp.
Om någon ställde en fråga till allmänheten t ex "Vill du ha en Ferrari till julklapp?", skulle många svara "Ja, varför inte".
 

Fredrik

Medlem
Handlar inte kampanjen också om att göra klart att SAS har ett stort rutnät genom sina partners? Du kan åka vart du vill med SAS och partners, typ.
 

Roger J

Medlem
Handlar inte kampanjen också om att göra klart att SAS har ett stort rutnät genom sina partners? Du kan åka vart du vill med SAS och partners, typ.

Exakt, syftet lär ju vara branding. Klart en Star Special inte blir årets julklapp. De vill visa på SAS som "riktigt" nätverksbolag för att ge en air av premium.
 

Roger J

Medlem
Man undrar ju hur gynnsam en jordenruntbiljett är att sälja för SAS. De tar självklart ut en bokningsavgift, men det måste vara den biljettyp som innebär mest arbete att ställa ut?
 

Dr. Miles

Expert
Man undrar ju hur gynnsam en jordenruntbiljett är att sälja för SAS. De tar självklart ut en bokningsavgift, men det måste vara den biljettyp som innebär mest arbete att ställa ut?

Jag har ett svagt minne om det kostade runt 600-750 SEK som servicearvode för bokning av jorden runt resa, men jag hittar inte den här infomationen nu.
Om det är samma servicearvode som vanliga biljetter, skulle det kosta endast 300 SEK per biljett. Vilket är jättebilligt för den tiden som krävs för att ta hand om en jorden runt biljett.
 

NotRyan

Medlem
Jag har ett svagt minne om det kostade runt 600-750 SEK som servicearvode för bokning av jorden runt resa, men jag hittar inte den här infomationen nu.
Om det är samma servicearvode som vanliga biljetter, skulle det kosta endast 300 SEK per biljett. Vilket är jättebilligt för den tiden som krävs för att ta hand om en jorden runt biljett.

500 kr kostar det, vilket är billigt. När jag gjorde mina jorden-runt flygningar så pratade jag MYCKET med deras GURUS i Ö-vik...
 
Toppen