Senaste nytt

SAS introducerar SAS Go Light - Nytt koncept för resenärer med enbart handbagage

AABack2ARN

Medlem
Det kommer för övrigt inte gå att kombinera SAS Go Light med SAS Go eller SAS Plus. Vill man boka om är avgiften SEK/DKK/NOK 700 i stället för 500 som för SAS Go och det kommer enbart att gå att boka om inom SAS Go Light eller till SAS Plus. Således inte från SAS Go Light till SAS Go - vilket egentligen inte finns något syfte med eftersm det snarast är att jämställa med att betala för extra baggage.

Jag tror att SAS Go Light inledningsvis enbart kommer finnas på direktflygen, dvs inte om man flyger via CPH, OSL eller ARN. Men det vet jag inte.
 

fcx

Medlem
Detta är en MYCKET irriterande sak hos BA. I praktiken betalar numera statusmedlemmar för att välja säte - inte ha med sig baggage :( Och OM man dessutom skulle vilja nyttja delen med ett lägre pris så kan man inte kombinera en utresa med bara handbaggage och hemresa med baggage - vilket inte är helt ovanligt. Nej, BA, har implementerat detta på ett MYCKET ofördelaktigt sätt (för passageraren).

Hoppas verkligen SAS implemenation blir bättre och man får behålla statusförmånerna och poängintjäningen. Men jag misstänker att de förmånerna riskerar att ryka all världens väg med tiden och priserna utan baggage 'råkar' hamna på dagens lägsta priser.

British airways gjorde väl detta bra, från början? Sedan har man steg för steg gjort försämringar. Bara en tidsfråga innan man skruvar ner det ett steg till...
 
Toppen