Senaste nytt

SAS introducerar premium menyer på longhaul i Go

Abbs

Medlem
SAS introducerer premium menuer på langruterne i SAS Go - FinalCall.travel Danmark

SEK 190 / NOK 190 / EUR 19 / USD 23 för att kunna förbeställa vald meny i SAS Go, två dryckesval från sortimentet verkar ingå (min danska är rostig). Tillgängligt från och med november, jag tänker testa till Hong Kong i slutet av november. Hoppas bilderna lever upp till vad som serveras ;)
hero-beef-WEB-1068x727.jpeg

Bild: SAS
 

AndersSt

Medlem
190 SEK är ändå inte så farligt om det dessutom ingår 2 valfria drycker från drinkmenyn? Vin kostar t ex 70 SEK / styck och senast köpte jag "dryckespaket" för 240 SEK. Jag uppskattar även att det är riktiga bestick/glas och att man slipper folielådan.

Med detta sagt tycker jag fortfarande att GO var bättre förr när (vuxen)dryck ingick till måltiden. Som det är på alla andra (icke LCC) flygbolag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Även om jag tycker det är en intressant idé så tycker jag det börjar bli lite för mycket upselling hos SAS :/

Jag har funderat på detta länge och har kommit till slutsatsen att jag tycker ”a la carte” prissättning är ganska rättvist. Lägg en snorbillig biljett i botten, sedan välj de tjänster du vill ha som konsument:
Bagage
Val av plats
Bättre plats
Mat
Dryck

Legacy carriers sålde ett ”dyrt” all-inklusivt paket länge och nu bryts komponenter ut. Betala för det du vill ha och använder känns rättvist på något sätt.
 

mha321

Medlem
Huh.. Ett av deras säljargument för Plus är ju att man får bättre mat. Så nu för 200 spänn så får man bättre mat i go (går inte att beställa i plus). Dessutom blockar den plusgrade, och troligen cu. (iofs kanske man slipper cu till mittsäte då).

Nu hör jag själv till dem som anser att maten i plus definitivt inte är en anledning att välja plus utan att det bara handlar om stolen. Men det rimmar illa med deras egen marketing... Det borde iofs inte förvåna att sas ger motsatta marketing besked.
 
Toppen