Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

David

Medlem
Sätena på bilden är Sogerma Solstys som bl.a Alitalia, och Iberia använder, även Etihad och Thai tror jag?

Men SAS har ju inte bekräftat något sätesval.

Även Airberlin.

Jag åkte Airberlin och Etihad A330 precis efter varandra och det blev väldigt tydligt hur Airberlin snålat med pitch jämfört med Etihad. Jag hoppas att SAS sätter pitch efter skandinaver och inte pygméer. :)
 

Alx

Medlem
Vi ser fram emot att inom några år kunna återvända till SAS C-kabin de gånger vi reser EWR-ARN-EWR! Fram tills dess blir det även fortsättningsvis UA på sträckan.
 

Jaws

Medlem
Jag är dock nyfiken på hur prissättningen kommer att se ut, jag känner en svag oro där...( de är ju inte billigast idag med 2-2-2 konfig, hur blir det då med 1-2-1???)
 

Concorde

Founding Member
Den var ju verkligen banbrytande. Menar han verkligen att SAS kommer erbjuda den bästa business produkten av alla Europeiska flygbolag år 2015? Känns snarare som catch-up.
 

jth

Medlem
Antar att man vill försöka konkurrera om premiumkunder från andra bolag, då det knappast är hållbart att fylla stolarna med award-pax och upgrades som man gör idag. Likaså finns det färre stolar i den nya kabinen, så det bör nog inte bli så svårt att fylla den.

Fast optiontown har ju inget med det du skriver ovan att göra. Det är bara ett sätt att ta betalt för uppgraderingar som annars skulle ha blivit op-upgrades när ekonomiklass är fullbokat. Så nog kommer OT att bli kvar. Däremot kan man ju tänka sig att priset går upp och tillgången eventuellt går ner. Jag tror nog också att SAS kommer se till att höja priserna en del med färre stolar i kabinen.
 

Storsteffe

Medlem
Antar att man vill försöka konkurrera om premiumkunder från andra bolag, då det knappast är hållbart att fylla stolarna med award-pax och upgrades som man gör idag. Likaså finns det färre stolar i den nya kabinen, så det bör nog inte bli så svårt att fylla den.

Ok, tror dock att SAS måste justera priserna till rätt nivå om man ska kunna fylla planen utan awards och upgrades på lång sikt så jag tror nog att det blir kvar men det blir nog svårare att lyckas med det.
 
Toppen