VonMögen
Medlem
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Eller både och. Hade nöjet att ta mig till OS i London. Valet föll på SAS i C, dels för att biljetterna var lagom dyra och dels för att jag faktiskt är ganska trogen SAS. Jag tycker alltid att SAS varit grymma på att lösa problem etc, men när det inte skiter sig så sitter man svartepetter på hand och måste genomlida deras hårda produkt. Jag vet inte varför jag varjegång blir lika förvånad över hur gammalt allt känns. Allt från stolarna till maten och allt däremellan.
För mig så handlar C klass om stillhet, avskildhet och lite omtanke vid servicen ombord. Det var länge sen jag upplevde detta ombord ett SAS plan i C intra europa. Jag blir nästan uppgiven när jag går in i ett plan och ser att det inte finns en gardin som skiljer av kabinen. Med den så går ljudnivån ner avsevärt och man slipper oftast sitta och äta i toakön som bildas vid den främme toan. Naturligtvis så hade SAS sparat in på gardinen på denna kärra och trots att vi var en handfull pax i C, nästan ståplats i M, kändes det som en cirkus med allt folk springande fram och tillbaka, samt att servicen påverkas markant. Personalen kändes mer sugna på att springa runt i M och ta betalt än att ta hand om de som egentligen betalar deras fina löner. Men champagne, förlåt det mousserande vinet, läkte som vanligt de största såren!
På vägen tillbaka till Sthlm så fick jag äran att åka 737-8. Jag gillar den större varianten betydligt mycket mer än dess korta feta lillebror. Även denna gång hade SAS strippat av gardinen och upplevelsen var samma genuina känsla som på ditvägen, kaos. Det var riktigt läcker att se hur en person från ett säte långt bak, efter ett toabesök, beslutade sig för att UG sig själv till 1F (hela rad 1 var tom) istället för att inta sin egen stol. Denna UG blev dock inte så långvarig. Att sedan behöva vänta 1h på dricka och mat i C är inte ok på en flygning som är runt 2h. Vad är det för fel på nåt att dricka innan start? SAS får kamma sig lite och anstränga sig mer!
Kände mig smutsig när jag klev av. Vet inte om det är en bra känsla efter lite mer än 2h längst fram. Att 8 av 10 prioväskor kom sist in på bandet var mer som skummet på ölen.
Jag är inte bitter.
För mig så handlar C klass om stillhet, avskildhet och lite omtanke vid servicen ombord. Det var länge sen jag upplevde detta ombord ett SAS plan i C intra europa. Jag blir nästan uppgiven när jag går in i ett plan och ser att det inte finns en gardin som skiljer av kabinen. Med den så går ljudnivån ner avsevärt och man slipper oftast sitta och äta i toakön som bildas vid den främme toan. Naturligtvis så hade SAS sparat in på gardinen på denna kärra och trots att vi var en handfull pax i C, nästan ståplats i M, kändes det som en cirkus med allt folk springande fram och tillbaka, samt att servicen påverkas markant. Personalen kändes mer sugna på att springa runt i M och ta betalt än att ta hand om de som egentligen betalar deras fina löner. Men champagne, förlåt det mousserande vinet, läkte som vanligt de största såren!
På vägen tillbaka till Sthlm så fick jag äran att åka 737-8. Jag gillar den större varianten betydligt mycket mer än dess korta feta lillebror. Även denna gång hade SAS strippat av gardinen och upplevelsen var samma genuina känsla som på ditvägen, kaos. Det var riktigt läcker att se hur en person från ett säte långt bak, efter ett toabesök, beslutade sig för att UG sig själv till 1F (hela rad 1 var tom) istället för att inta sin egen stol. Denna UG blev dock inte så långvarig. Att sedan behöva vänta 1h på dricka och mat i C är inte ok på en flygning som är runt 2h. Vad är det för fel på nåt att dricka innan start? SAS får kamma sig lite och anstränga sig mer!
Kände mig smutsig när jag klev av. Vet inte om det är en bra känsla efter lite mer än 2h längst fram. Att 8 av 10 prioväskor kom sist in på bandet var mer som skummet på ölen.
Jag är inte bitter.