Senaste nytt

SAS Inrikes flyttar till terminal 5 på Arlanda

agehall

Medlem
Fast om man ska flyga från F-piren behöver man ju antingen vara maratonlöpare eller så kan man lika gärna gå till sin destination direkt, iaf om den ligger norr om medelhavet.

Ska man seriöst börja trycka in mer flygbolag i T5, så behöver man nog sprida ut lounger lite mer och se till att flygbolag håller sig till en viss pir samt har sin lounge nära den piren. Annars kommer det att bli jättestruligt. Det är ju redan idag skitstörigt att man måste ta sig mellan A och B piren för att gå mellan loungen och SkyTeam flyg. Det brukar ju drälla av turister i den gången som inte har någon som helst känsla för hur mycket plats de tar upp.
 

Senator

Moderator
Om MarkusC har rätt får vi kanske en snabbare hantering för Guld/Premium så vi inte behöver traska halva vägen till Uppsala från check-in till loungen via köpcentret a.k.a. Stockholm-Arlanda Airport.
 

Johannes

Medlem
Tur att man bor i Göteborg och inte behöver anvbända ARN för utrikes... Här är det bara att slå ut den löjliga väggen mellan gate 15 (inrikes) och 16 (utrikes) och alla blir glada....
 

MarcusC

Medlem
Tur att man bor i Göteborg och inte behöver anvbända ARN för utrikes... Här är det bara att slå ut den löjliga väggen mellan gate 15 (inrikes) och 16 (utrikes) och alla blir glada....

Haha ta inte upp denna diskussion igen ;). Jag tror swedavia & SAS "politiskt" inte verkar vilja integrera inrikes & utrikes på GOT&ARN?

På GOT borde man ju dock även kunna integrera säkerhetskontrollen och få mer passagerarunderlag om man slog samman in&utrikes? Men det verkar inte finnas på agendan??
 

Traveller

Medlem
Men infon att SAS planerar flytt till T5 inom 18 månader kom från personalen i loungen på ARN T5 så nog måste det finnas någon sanning. Jag tar upp frågan på Pandionlunchen...
 

Concorde

Founding Member
Alla Schengen flighter är ju i princip inrikes. Non-Schengen hanteras redan på andra våningen i F piren. Finns lediga ytor för nya lounger.
Har dom någon som helst kreativitet och sunt förnuft borde dom öppna en OW/Qatar lounge samt en Star lounge på plan 2 där det finns ledig yta direkt vid rulltrapporna från Passkontrollen. SAS kör ju ett par stora kärror om dagen, samt Air China. Nuvarande Menzies loungen är aldrig full varav den skulle kunna bli en delad lounge för schengen flighterna från F-piren. Problem solved.
 

Dr. Miles

Expert
Alla Schengen flighter är ju i princip inrikes. Non-Schengen hanteras redan på andra våningen i F piren. Finns lediga ytor för nya lounger.
Har dom någon som helst kreativitet och sunt förnuft borde dom öppna en OW/Qatar lounge samt en Star lounge på plan 2 där det finns ledig yta direkt vid rulltrapporna från Passkontrollen. SAS kör ju ett par stora kärror om dagen, samt Air China. Nuvarande Menzies loungen är aldrig full varav den skulle kunna bli en delad lounge för schengen flighterna från F-piren. Problem solved.

Jag har ett svagt minne om Qatar hade egen lounge i övervåningen ett tag.
Men som du säger, det är inte dum idé att ha en Star Alliance och en oneworld lounge i icke Schengen område.

Dessutom det blir lagom spridning om THAI flyttar sin avgång till F piren.
Då United(tidigare Continental) och SAS flygningar till USA på morgonen, THAI eftermiddag, Air China&Ethiopian på kvällen. Plus SAS & Turkish Airlines flygningar under olika tider.
 
Toppen