Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

palmen

Moderator
Jag är Diamond men åker på en bonus resa i minus så hamnade i H men står ändå priority boarding på mitt boarding kort. haha ska bli kul att se vad som händer imon :)
Du ska inte tro att du är något med ditt Diamond-kort, varsågod och boarda sista av alla ;)
Helt ärligt dock så skulle jag se till att de lägger in din EBD status på flygplatsen imorgon så lär det inte vara några problem.
 
Du ska inte tro att du är något med ditt Diamond-kort, varsågod och boarda sista av alla ;)
Helt ärligt dock så skulle jag se till att de lägger in din EBD status på flygplatsen imorgon så lär det inte vara några problem.
Borde funka att lägga in på Wideroes sida annars väl? Eller det kanske inte går med bonusresor?
 

jsn

Medlem
Hur är det - jag har bokat en biljett för två personer (samma PNR), jag EBD och resesällskapet EBB, kommer vi båda få ZON A/B eller kommer EBB att få en lägre prio? Kan inte minnas jag sett svar på detta tidigare i tråden :(
Edit: vi flyger Go Light
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Ni får olika enligt första posten i tråden, men det kan ju tänkas att SAS fixat det.

Edit: och fjärde posten likaså.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

Maja

Medlem
Har precis checkat in på morgondagens flight GOT-CPH-AMS och jag som EBG har boardingzon A medan maken och dottern som är EBS har fått H.

Väldigt spännande detta att man splittrar en familj som har samma PNR. Blir spännande att se om de tvärnekar maken och dottern att gå ombord tillsammans med mig i morgon eller vad som händer. :eek:

Edit: Enligt första posten så borde EBS fått grupp B, men enligt våra boardingkort så står det zon H på dem.
 

RickardG

Medlem
Boarding idag Arlanda till Newark. De ropar ut att Business ska boarda först, och att det då ska stå Zon C på dessa boardingkort. Kaoset är totalt då alla i Business har Zon A på korten. Någon påpekar detta men gatepersonal är övertygade om att de har rätt. När boarding börjar kliver de flesta i business helt sonika fram och går ombord ändå, trots protester från personalen. Tragikomiskt.
 

mha321

Medlem
Boarding idag Arlanda till Newark. De ropar ut att Business ska boarda först, och att det då ska stå Zon C på dessa boardingkort. Kaoset är totalt då alla i Business har Zon A på korten. Någon påpekar detta men gatepersonal är övertygade om att de har rätt. När boarding börjar kliver de flesta i business helt sonika fram och går ombord ändå, trots protester från personalen. Tragikomiskt.
Haha. Intressant försök till att "business ska boarda före guld" vilket visserligen är bra. Men om man har både business och guld ska man förstås få boarda på den tidigare, vilket säkert är en hyfsat stor del av kabinen.

Sheesh. Nåja, de lär sig kanske så småningom.
 
Toppen