SAS inför zoner för boarding

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av henke12, 23 Mars 2017.

1. mha321

mha321 Medlem

Det är väl fortfarande på försök, som ska fasas ut bit för bit? CPH var först, ARN senare, men inte alla gater på båda flygplatserna från början.

2. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har nu testat kopplingen mellan Avianca, ett av bolagen som tydligt kör med boardinggrupper, och SAS. Avianca får inte med informationen om boardinggrupp till boardingpasset. Hur är det med United?
    Innebär detta att man fortsättningsvis kommer att de behöva byta ut sina boardingpass när man byter och skall fortsätta med SAS, på samma sätt som man behöver göra när man byter från SAS till United till USA?
    IMG_20170329_183756.jpg
    Övre boardingkortet är för en SAS-flight ARN-GOT, i Plus med EBD inlagd - ingen gruppinfo. Undre boardingkortet är för en Avianca-flight SAL-LAX, där *G ger A. Business utan *G ger som på SAS B.

3. Gabriel Wallberg

Gabriel Wallberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns alltid som alla får panik när det ska boarda fast man har bestämd plats redan. Dy flygbolagen alltid har problem med är att folk boardar och ställer sig ivägen för andra passagerare så att de inte kommer till sina platser. Detta påverkar avgångstiderna för plan ganska rejält.

4. DeWi

DeWi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu SK406 CPH - ARN var det zon boarding. Några framför mig fick stopp då de inte hade zon A eller B. Vet sedan ej vad som hände senare vilka zoner som fick gå på.

5. Plissken

Plissken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK140 GOT-ARN 28/3 - ingen zon boarding
    SK169 ARN-GOT 29/3 - zon boarding. EBD i Plus, zon A. En handfull som blev nekade och fick vänta på sin tur.
    Jag tycker jag systemet känns bra, skönt med lite ordning.

6. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger SK177 i morgon, ARN -> AGH på en awardbiljett i GO. Zon G och plats 11A är EBG och ser ingen status på boardingkortet i mobilen (har dock aldrig tänkt på om EBG någonsin stått med. Står däremot att jag har fast track).

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bonusbiljetter får aldrig status inlagt per automatik, du måste lägga in det vid check-in, be dem i Businessincheckdisken.

wayfarer, flygahitochdit och JWD gillar detta.
  8. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Man lär sig något nytt varje dag. För det visste jag faktiskt inte ens om. Men det förklarar samtidigt en del.

9. Alster

Alster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett tips: när ni bokar bonusresan kan man lägga in ett kort där "registrera resan" på. Om man skriver in EuroBonus numret där, reggas resan direkt i SAS-appen och statusen kommer med...

10. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du fått det att fungera nyligen?
    Jag har sett tipset tidigare och har provat, resan kommer absolut med i appen men fast track och EBD på passagerarlistan funkar inte...det står till o med i appen att jag får fasttrack men den släpper inte igenom i spärren...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!