Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Moco

Medlem
Vad ska man säga? Det hyllade skandinaviska ledarskapet... jag tycker det mest är en oreda. Om detta nu var ett problem förra sommaren så känns det ju väldigt reaktivt att ha ett års ledtid på denna förändring. Struntprat, med andra ord.

Var det ingen som slog näven i bordet under förra veckans event? Stod alla bara och nickade och flinade? :D Om nu ansvariga var där så var det väl en ypperlig möjlighet att lyfta dessa frågor, speciellt i ett bredare perspektiv när det gäller strulet med princip allting, vilket får till följd att ingen förmår svara på några frågor om någonting. Läste en kommentar om något samtal med den ansvarige för dryckesområdet, men som inte kunde visste något eller kunde svara på något.... Detta är väl ett förbenat bra exempel på när det har spårat ur helt. De kan kalla det vad de nu vill, faktum att det handlar om kortsiktiga kronor och ören.
 

Agö

Medlem
Jag gillade cafékonceptet när det introducerades. Det var enkelt, lättbegripligt och gav viss valfrihet. Med facit i hand kan jag konstatera att det har havererat fullständigt. Det är generella undantag som ingen förstår och som är obegripligt motiverade. Det är linjespecifika undantag (och de är många). Det är underleverantörer som inte följer konceptet eller tolkar det på sitt eget sätt.

Det är synd och skam för ett koncept som i grunden ska vara enkelt för bolag och passagerare. Snart krävs det tiosidiga lathundar för att som resenär (och CC) förstå vad man har att vänta sig.
 

Meazza

Medlem
Var det ingen som slog näven i bordet under förra veckans event? Stod alla bara och nickade och flinade? :D Om nu ansvariga var där så var det väl en ypperlig möjlighet att lyfta dessa frågor, speciellt i ett bredare perspektiv när det gäller strulet med princip allting, vilket får till följd att ingen förmår svara på några frågor om någonting.
Faktiskt en berättigad fråga. Ställdes det inga kritiska frågor?
 

twiggs

Medlem
Jag gillade cafékonceptet när det introducerades. Det var enkelt, lättbegripligt och gav viss valfrihet. Med facit i hand kan jag konstatera att det har havererat fullständigt. Det är generella undantag som ingen förstår och som är obegripligt motiverade. Det är linjespecifika undantag (och de är många). Det är underleverantörer som inte följer konceptet eller tolkar det på sitt eget sätt.

Det är synd och skam för ett koncept som i grunden ska vara enkelt för bolag och passagerare. Snart krävs det tiosidiga lathundar för att som resenär (och CC) förstå vad man har att vänta sig.

+1!


Jag skrev själv ett långt inlägg kring SAS servicekoncept. Men till sist kom jag på att all text kan sammanfattas med dessa rader:

SAS Economy = SAS Go. SAS Plus = SAS Economy Extra. SAS Café = Cloudshop. Undrar hur mycket marknadsbyrån som leker "Kejsarens nya kläder" med SAS hittills har tjänat?
 
  • Gilla
Reactions: Alx

Moco

Medlem
@johhenrik frågade väl VD om jag inte missminner mig, som till slut kom fram till att han inte hade något bra svar.

Haha! Är det inte humor så säg. De tillkännagav ju att de hade lagt märke till att detta diskuterades flitigt, och ändå kommer man utan svar? Micromanagement är inget jag stöttar, men något måste man väl ändå kunna komma med....
 

Impendill

Medlem
Skrattretande.
Som jag skrev i en annan tråd nyligen så bjöd pursern hejvilt på alkohol och dryck från vagnen helt gratis. Vi var ca 50 personer i planet mellan ARN-CPH. Detta för 14 dagar sedan drygt.
 
Toppen