Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Kimmen00

Medlem
Det er 2 måneder siden det var 1. april.. Hvad har SAS gang i?

Eksempel: Trondheim-Alicante i SAS Plus, flyvetid 4:15, her kan man få 1 flaske vand, 1 cola og 1 flaske vin. Thats it!

Om dessa 3 drinkar gäller alkohol så är det ingen direkt biggie för mig. Men om det är 3 drinkar totalt känns det väldigt vansinnigt.
 
Om dessa 3 drinkar gäller alkohol så är det ingen direkt biggie för mig. Men om det är 3 drinkar totalt känns det väldigt vansinnigt.
Jeg kan ikke tolke det på andre måder end at det gælder alle drikkevarer - under "Domestic" er det netop specificeret at det også gælder øl og vin.
 
A

Aurora

Guest
Om dessa 3 drinkar gäller alkohol så är det ingen direkt biggie för mig. Men om det är 3 drinkar totalt känns det väldigt vansinnigt.

Det gjelder alkohol (usikker på om det gjelder öl endog, men iallefall DRINKS som gin & tonic...). Det gjelder IKKE (INTE) brus, vatten, smoothies etc. Nå gjentar jeg meg selv, men det virker ikke som at alle får det med seg :)
 

anjak

Medlem
Jag kan verkligen förstå att personalen inte vet vad som gäller, det kommer ju förändringar varje månad. Det vara en mardröm att jobba så. Jag tycker hela konceptet med Go och Plus är extremt förvirrande just nu där det måste vara omöjligt för en vanlig resenär att hänga med.
 

EBGGOT

Medlem
Är detta verkligen ett så stort problem för SAS att man behöver tilllämpa reglemente? Jag har ALDRIG sett någon dricka mer än 1-2 drinkar i plus. Och då har jag ju ganska många flighter ...
 
A

Aurora

Guest
Är detta verkligen ett så stort problem för SAS att man behöver tilllämpa reglemente? Jag har ALDRIG sett någon dricka mer än 1-2 drinkar i plus. Och då har jag ju ganska många flighter ...

Hvilken type flighter er det snakk om du tar? For det er relativt stor forskjell på folks oppførsel Oslo-Alicante, enn Oslo-Stockholm - for å si det så. Noen drikker seg hinsides sans og samling så fort de får unlimited free booze. Herunder en god del nordmenn på ferietur.
 

anjak

Medlem
Det gjelder alkohol (usikker på om det gjelder öl endog, men iallefall DRINKS som gin & tonic...). Det gjelder IKKE (INTE) brus, vatten, smoothies etc. Nå gjentar jeg meg selv, men det virker ikke som at alle får det med seg :)
Det är ju inte det som står i menyn, där står det drinks vilket i min värld är all dryck om det sen är en miss i korrekturen lär väl visa sig inom några dagar. Men kan absolut tänka mig att det finns personal som kommer tolka det som all dryck.
 
A

Aurora

Guest
Det är ju inte det som står i menyn, där står det drinks vilket i min värld är all dryck om det sen är en miss i korrekturen lär väl visa sig inom några dagar. Men kan absolut tänka mig att det finns personal som kommer tolka det som all dryck.

Det står "drinks", og hvis du ser hva som står under "drinks" på menyen så korrelerer dette. Men jeg er enig, man kunne antakeligvis påkostet seg en "alcoholic drinks" eller noe slikt, for å unngå misforståelser. Nå er det ikke fra ombordkortet (menyen ombord) at crew lærer seg servicen ombord, så jeg lar tvilen gå til rette og tenker det ordner seg :)
 
Toppen