Senaste nytt

SAS i botten enligt Allmänna Reklamations Nämnden

Sakoz

Medlem
DI har gått samma väg som NyT. Jag gillade NyT för en 10 år sedan. Sedan kom internet och nu är det i princip så att /. hittar en månad gammal nyhet och skriver om den, därefter hittar NyT artikeln och skriver om den, fast sämre och skickar hem den till mig i pappersform.

DI har inte heller speciellt bra koll längre. Visst har de vissa guldkorn, men det är väldigt mycket som folk bara sväljer för att "det står i DI".

Jag håller med Herr Agehall, och vill dessutom tillägga att bara man betalar bra för en artikel till DI så får man någon att uttala sig i en bransch fråga! Jag var IT chef för ett företag i början av år 2000 och flera gånger publicerade DI artiklar som var till vår fördel och oroade konkurrenterna och andra. Vi betalade mellan 35.000 till 200.000 för att få en sådan artikel. Visst är det skönt och avslappnade att läsa Kalle Anka, Aftonbladet, DI och andra tidningar där man vet att det mesta är överdrivet eller felaktigt.

Exempelvis så läste jag att Kalle och Kajsa Anka skulle bli uppgraderad till F klass från Ankeborg till Frankfurt, låter lite mysko eftersom dom reste på en low-economy biljett.... Har man inga byxor blir man inte uppgraderad alls, det blir snarare bording denied... minns inte om det var i KA eller DI jag läste det. ;)
 
Dagens Industri är ett skämt...iaf när det gäller flygrelaterade nyheter. De skriver bara negativt om SAS whatsoever.
Ibland undrar man om DI skriver efter ett manus från Björn Kjos?
 

harlekin

Medlem
Dagens Industri är ett skämt...iaf när det gäller flygrelaterade nyheter. De skriver bara negativt om SAS whatsoever.
Ibland undrar man om DI skriver efter ett manus från Björn Kjos?

Problemet är väl snarare att den enda som uttalar sig om flygbranschen i DI är "flyganalytikern" Anders Lidman. Jag vet inte riktigt vilken tyngd man ska tillskriva analyser som utförs av någon vars främsta meriter inom flygbranschen är två flygbolagskonkurser. "Those who can't do, preach" :rolleyes:
 
Ganska knepigt när man inte visar anmälningar / personer eller liknande. Som att jämföra Bosses IT i skövde med Microsoft.
Och svarta listan var rolig, ganska många seriösa bolag som verkade vara med där.
 

Bringman

Medlem
Du kanske skall förtydliga ytterligare till:
"Enligt di.se, SAS i botten enligt Allmänna Reklamations Nämnden" :)
 

Gnopps

Medlem
Att bli anmäld till ARN betyder bara att konsumenten och företaget inte kommer överes, det innebär inte att flygbolag gjort något fel. Intressantare vore att se hur många gånger konsumenten får rätt av ARN, då syns hur väl företaget behandlar sina kunder.
 
Toppen