Senaste nytt

SAS har lagt till en mellanlanding - möjlighet att byta datum?

backflip

Medlem
Hejsan,

Har bokat en weekend i feb till FCO, bokade under F&F och en direktresa.
Nu ser jag att SAS bokat om mig via CPH, där jag måste avgå vid 06 ist för 08 ARN-CPH, dvs jag kommer få en sur flickvän pga den okristliga starttiden.

Hur ser mina möjligheter att få byta till en annan weekend där de fortsatt erbjuder flyg direkt mellan ARN-FCO utan kostnad? Exempelvis ngra veckor senare.
Får SAS slänga in en mellanlandning utan att jag som resenär har möjlighet till kompensation/byta dag att resa?

Tack på förhand.
 

palmen

Moderator
Hejsan,

Har bokat en weekend i feb till FCO, bokade under F&F och en direktresa.
Nu ser jag att SAS bokat om mig via CPH, där jag måste avgå vid 06 ist för 08 ARN-CPH, dvs jag kommer få en sur flickvän pga den okristliga starttiden.

Hur ser mina möjligheter att få byta till en annan weekend där de fortsatt erbjuder flyg direkt mellan ARN-FCO utan kostnad? Exempelvis ngra veckor senare.
Får SAS slänga in en mellanlandning utan att jag som resenär har möjlighet till kompensation/byta dag att resa?

Tack på förhand.
Det lyckades jag med senast i somras när de ändrade min flight till Berlin på fredagen. Bokade om till början på sommaren istället som passade mig bättre, blev jackpot med poängen också då jag hamnade i de högre go-klasserna och fick full poäng.
 

backflip

Medlem
Det lyckades jag med senast i somras när de ändrade min flight till Berlin på fredagen. Bokade om till början på sommaren istället som passade mig bättre, blev jackpot med poängen också då jag hamnade i de högre go-klasserna och fick full poäng.

Ringde in till SAS, hon sa att det bara fick att flytta 24h alt mest 48h från ut/hem datum. Dvs mitt förslag om att skjuta på det 1v ej gick.....
Erbjöd mig att avboka och gå pengarna tillbaka, men en biljett kostar ju ~100% mer att köpa nu vs F&F kampanjen...

Hade jag bara otur med operatör som svarade? Har du/andra erfarenhet att få igenom "flytt" av flyg pga ändrat ruttplan längre än 24-48h?
.
 
Toppen