Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

JensE

Medlem
Där får man för man inte bokat sommarresan ännu! Shit happens :)
Håller även med om det är ganska logisk utveckling. Dock hade dom kunnat ge en liten headsup möjligen.
 

Taggen

Medlem
Förstår inte din logik här, alls.

Varför "inte mer än rätt"?
Logik? I mitt upprörda känslomässiga tillstånd över denna livsomvälvande händelse så hävdar jag att jag borde få något tillbaka från SAS då något tas ifrån mig och därmed hävdar jag att slopade routingregler skulle lätta min börda över att jag måste hyra fler bilar eller spendera mer pengar på mitt AMEX.
 
Vilken tur att jag bokade min nyårstrip till Cancun igår. Men att uppgradera till First får man strunta i. Frågan är vad som händer om man bokar om eller lägger till en del? Nu har jag ett byte mellan Cancun och Chicago.....
 

Canadien

Medlem
Vilken tur att jag bokade min nyårstrip till Cancun igår. Men att uppgradera till First får man strunta i. Frågan är vad som händer om man bokar om eller lägger till en del? Nu har jag ett byte mellan Cancun och Chicago.....
Läs inlägget ovanför. Man får betala nya priset för hela resan vid ombokning. Logiskt eftersom det alltid brukar vara så vid ändringar av priser.
 
  • Ju mer jag tänker på det har jag mycket svårt att se att de kan ha rätt att ändra priset på en befintlig bokning om man ändrar nåt. Jag har ingått ett avtal med SAS där ombokingar ingår till ett förbestämt pris. Förstår om man uppgraderar till First att man måste använda ny tabellen men en ändring i samma klass (Business) borde vara till samma kostnad.
 

squeezen

Medlem
  • Ju mer jag tänker på det har jag mycket svårt att se att de kan ha rätt att ändra priset på en befintlig bokning om man ändrar nåt. Jag har ingått ett avtal med SAS där ombokingar ingår till ett förbestämt pris. Förstår om man uppgraderar till First att man måste använda ny tabellen men en ändring i samma klass (Business) borde vara till samma kostnad.
Det har alltid gällt ändringar också. Allt ifrån att de begränsat stopp till kostnad.
 
Läs inlägget ovanför. Man får betala nya priset för hela resan vid ombokning. Logiskt eftersom det alltid brukar vara så vid ändringar av priser.
Jag är rätt säker på att det står att vid ombokningar på en vanlig biljett och om priset ändras så måste man betala nya priset. Vart står det att vid ombokingar på bonusbiljett att ett nytt poängpris ska gälla?
 
Toppen