Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

Abbs

Medlem
Fast man kan ju också tänka som så, att utav alla som är Eurononusmedlemmar så kanske 2-3 (?) procent är intresserade av att boka en bonusresa med Star Alliance. Varför ska man då skicka ut information till alla medlemmar och på så sätt skapa massa frågetecken och samtal till kundtjänst från de 97-98% som inte har en aning om vad detta ens handlar om.
Räcker med att släppa en nyhet på sajten. Att sådana här nyheter släpps via andra kanaler än SAS själva är oproffsigt, som de gjorde med poängintjäningen. Det kommer väl en press release inom någon vecka som berättar detta.
 

palmen

Moderator
Tror att efterfrågan på rena SAS-awards på långdistans flyg i business kommer öka en hel del efter den här ändringen. Har svårt att se att SAS skulle öka antalet bonusplatser som släpps på egna flyg vilket kommer göra det ännu svårare att knipa platser till deras mest populära destinationer.

Frågan är ju om de även kommer att se över poängkostnaden för rena SAS-awards nu?
Jag ser det inte som helt otroligt att de kanske kommer släppa fler platser på egna flyg, det är ju "billigare" för dom.
Sen har jag hört att det hintats lite om andra förändringar också som tyvärr inte är positiva för vår del, men det återstår att se om det blir verklighet eller inte. Det enda som är säkert är att spelreglerna kommer alltid att förändras, man får förändra och justera sitt eget poänginnehav utifrån de ändringar som kommer.

Så med andra ord kan man boka idag till gamla priset?
Nej varför skulle man kunna det? Nya poängtabellen kom inatt och det står ingen stans att den inte börjat gälla ännu.
 

EBGGOT

Medlem
Jag ser det inte som helt otroligt att de kanske kommer släppa fler platser på egna flyg, det är ju "billigare" för dom.
Sen har jag hört att det hintats lite om andra förändringar också som tyvärr inte är positiva för vår del, men det återstår att se om det blir verklighet eller inte. Det enda som är säkert är att spelreglerna kommer alltid att förändras, man får förändra och justera sitt eget poänginnehav utifrån de ändringar som kommer.


Nej varför skulle man kunna det? Nya poängtabellen kom inatt och det står ingen stans att den inte börjat gälla ännu.

Ringde SAS, nya tabellen är aktiv ...
 
Om jag skulle boka om utresan men behålla samma hemresa, appliceras de nya reglerna på båda sträckorna eller blir det bara dyrare på utresan?
 

squeezen

Medlem
Fast om familjepoolen kommer igång så kommer det säkert hos många ändå att finnas mer poäng över även efter denna förändring. Tidigare har jag flugit mest first för poäng, nu kanske det blir business istället. Dessutom fasar många ut first och höjer kvaliten på business så kanske inte är så farligt ändå.

Fortfarande bitter att närmsta avis är 6mil bort och jag inte kunde boka upp 30-50 bilar som alla andra. Jaja.

Man får ju inte heller glömma att det faktiskt går att köpa flygbiljetter för pengar...
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Shet happens. Trist då jag har 145k på kontot och siktade på First award men får vänta ett tag till nu.
Men utan tvivel blev dyrt för SAS med konstiga First rutter till lågt poängpris ocg skulle inte förvåna mig de gör en ytterligare justering uppåt senare i år tyvärr...
 
Toppen