Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

JohanGE

Medlem
Flyger du i business skulle jag nog säga att air Canada 777 är betydligt bättre än Lufthansa.

Flyger du first blir det förstås helt annorlunda. Och tidsbesparing. Men i business får du inte lika bra upplevelse.

Hej. Tack för info! Jag har hela tiden trott att LH > AC på de flesta plan. Men givet allt ovan, samt din kommentar, känns min nuvarande bokning mer lukrativ än att ev. ändra till FRA-CUN direkt med LH i Business (tror inte denna flight kommer med First).
 

mha321

Medlem
Hej. Tack för info! Jag har hela tiden trott att LH > AC på de flesta plan. Men givet allt ovan, samt din kommentar, känns min nuvarande bokning mer lukrativ än att ev. ändra till FRA-CUN direkt med LH i Business (tror inte denna flight kommer med First).

I business skulle jag säga att det är tvärt om, AC>LH på alla plan. Möjligen kan en ny Lufthansa stå sig mot en av de allra äldsta AC..
 
Det är ju förvisso sant. På tal om att köpa poäng, vet du (någon) om sådana köp även räknas in i din "Fly Premium"-status genom SAS Mastercard?

Jag har ingen egen erfarenhet av att köpa poäng så jag kan bara hänvisa till det som står i villkoren. Tyvärr hittar jag inget skrivet om just köpta poäng, så jag tolkar det som att dessa kommer att räknas. Prova gärna och rapportera här :)

De undantag jag ser i villkoren är dessa:
"Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner och de 1000 månatliga poängen, som kan höja din EuroBonus nivå, räknas inte med i saldot"
https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/
 

JohanGE

Medlem
I business skulle jag säga att det är tvärt om, AC>LH på alla plan. Möjligen kan en ny Lufthansa stå sig mot en av de allra äldsta AC..

Har aldrig åkt Business tidigare, så ska bli sjukt spännande. SAS Business på vägen hem, som enligt mig verkar ha en mer spännande produkt än AC sett från olika bilder och reviews.
 

JohanGE

Medlem
Jag har ingen egen erfarenhet av att köpa poäng så jag kan bara hänvisa till det som står i villkoren. Tyvärr hittar jag inget skrivet om just köpta poäng, så jag tolkar det som att dessa kommer att räknas. Prova gärna och rapportera här :)

De undantag jag ser i villkoren är dessa:
"Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner och de 1000 månatliga poängen, som kan höja din EuroBonus nivå, räknas inte med i saldot"
https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

Exakt, jag har läst detsamma. Och således blir min tolkning att de borde räknas in. Lovar att rapportera in när jag har facit, men tänker samtidigt att någon här på BC redan provat :)
 
Toppen