Senaste nytt

SAS har fått upp ögonen för status som säljs

EBGGOT

Medlem
ok då vet jag ... jag tar bort min tråd i marknadsplasten! Jag tänker inte riskera något med mitt konto!
 
F

FCT

Guest
Som jag skrev i en annan tråd, det är mycket enkelt för SAS att identifiera de som köpt/sålt status via offentliga forum på nätet.
 

fcx

Medlem
Knappast en nyhet för SAS, det här måste man ha vetat sedan starten. Så länge det sker "utanför offentligheten" och i liten skala så tror jag inte att de bryr sig.

Lite som med banker och kortbedrägerier.
 

Bryant

Medlem
Knappast en nyhet för SAS, det här måste man ha vetat sedan starten. Så länge det sker "utanför offentligheten" och i liten skala så tror jag inte att de bryr sig.

Lite som med banker och kortbedrägerier.

Inte någon nyhet. Men när det börjar att hamna på ex tradera (eller BC) så kan man ju få ett hum om hur pass utbrett "fusket" är.

Sen har jag inte sett några "artiklar" kring detta tidigare utan mer spekulationer på forum.
 

Trox

Medlem
Vad är problemet? SAS har räknat med ett visst antal nya guldkort. Om de går till en familjemedlem (som knappast utnyttjar det särskilt mycket), eller till någon annan kan inte spela ngn större roll. Snarare är det väl så att den som köpt ett guldkort kommer att styra en större del av sitt resande till SAS. Win för SAS.
 

Moco

Medlem
Känns lite som en "kan inte jag så får inte du" -situation. Självklart har det ingått i beräkningarna och det är ju något som stärker SAS erbjudande i alla led, oavsett vad man tycker om det. Gällande artikeln så är ju negativ publicitet = bra publicitet. Knappast något som SAS lider skada av om fler springer runt med guldkort (även om de bara reser 2 ggr/år), reser mer med SAS i hopp om att komma ännu högre, eller gör reklam för bolaget med tags på väskor jorden runt.

Sedan kan jag ju hålla med i att det kanske är något osmakligt att börja auktionera ut korten på Tradera. Men att det inte skulle finnas med i beräkningarna? Knappast. Vågar påstå att "problemet" är försumbart i det stora hela.
 
Toppen