Senaste nytt

SAS har ändrat avgifter och skatter på Awardbiljetter

är star alliance fee ngt nytt. när jag boka via tallinn förra året så tror jag inte att jag betala den
men i år boka jag via sas och då blev det avgift.
Införandet av Star Alliance fee är knappt 1,5 år gammalt (SAS har ändrat avgifter och skatter på Awardbiljetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor). Slapp du den avgiften på en Star Alliance-award (dvs mer än bara SAS-flygningar i bokningen) under 2019 så borde du ha köpt en lott, då var det nämligen din tursamma dag att de glömde lägga till den.
 

JochenS

Medlem
är star alliance fee ngt nytt. när jag boka via tallinn förra året så tror jag inte att jag betala den
men i år boka jag via sas och då blev det avgift.
När man bokar via Tallinn heter den möjligtvis något annat. För ett år sedan stod den listad som "service fee" när jag bokade.
 
Tänkte kolla vad som gäller nu. Jag bokar SAS Star Alliance Award och får betala 450 kr. Om jag bokar om, bara 150 kr? Har för mig att man förut fick betala de 450 kr igen?

Gäller samma om man bokar en tur och sedan lägger på en retur?

Tack!
 

aruba1

Medlem
Tänkte kolla vad som gäller nu. Jag bokar SAS Star Alliance Award och får betala 450 kr. Om jag bokar om, bara 150 kr? Har för mig att man förut fick betala de 450 kr igen?

Gäller samma om man bokar en tur och sedan lägger på en retur?

Tack!

150 kr/person varje gång du ändrar något.

450 kr/person betalas endast en gång vid första bokningstillfället.

Om du bokar en utresa först och sedan lägger på hemresan åker du på 150 kr/person.
 
150 kr/person varje gång du ändrar något.

450 kr/person betalas endast en gång vid första bokningstillfället.

Om du bokar en utresa först och sedan lägger på hemresan åker du på 150 kr/person.

Tack! Dum fråga, visst behöver man ringa in för att lägga en retur på en tur? De lägger inte på telefonavgiften om 375 kr då?
 
Toppen