Senaste nytt

SAS halverar trafiken från Linköping

jerixon

Medlem
Ha ha! Det har du rätt i!
Jag flyger fortfarande Ryan en del privat och det fortsätter jag med så länge det är stor skillnad i pris och jag inte har haft några problem med dem.
I tjänsten blir det dock lite annordlunda och long haul har man ju lite andra preferenser!

Bra, man kan ju använda argumenten i min lista när man möter på folk här i stan som fortfarande väljer Ryanair. :)
 

nilsson

Medlem
Ja, det känns ju rimligt. Sitta minst 7h på ett tåg för en dagsresa verkar ansträngande. Men då vill jag påstå att det är lika besvärligt och tidskrävande att ta sig upp till Skavsta. Den marknaden är sannolikt direktflygets.

Fast i princip hela den tiden kan man lägga på att jobba. Bra om man åker till Köpenhamn för middag med Agö.
 
Nu kommer jag göra min första tur från LPI på torsdag med just den kärran som avgår på mitt på dagen. Det är väldigt smidigt om man ska iväg på en weekend. Nästa resa går i november och då får jag en härlig 16h väntetid på Kastrup när jag kommer från Washington DC. :( Men det är väl inte weekend-resenärer som är målgruppen för linjen antar jag. Däremot, så precis som för min resa till Washington, så undrar jag hur många "frekventa" resänärer som lockas av 16h på Kastrup. Men förstår att det är svårt att konkurrera med KLM om ska vidare ut i världen.
Någon som vet om man kommer använda flygplanet på någon annan rutt?
 

Alf

Medlem
Nu kommer jag göra min första tur från LPI på torsdag med just den kärran som avgår på mitt på dagen. Det är väldigt smidigt om man ska iväg på en weekend. Nästa resa går i november och då får jag en härlig 16h väntetid på Kastrup när jag kommer från Washington DC. :( Men det är väl inte weekend-resenärer som är målgruppen för linjen antar jag. Däremot, så precis som för min resa till Washington, så undrar jag hur många "frekventa" resänärer som lockas av 16h på Kastrup. Men förstår att det är svårt att konkurrera med KLM om ska vidare ut i världen.
Någon som vet om man kommer använda flygplanet på någon annan rutt?

Hur kan du välja att ta 16 h på Kastrup. Det finns ju andra alternativ att ta sig till Östergötland. Antingen boka returen till Stockholm eller ta tåget. Det är just sådana här dåliga anslutningar som gör att linjen inte kommer att gå att använda när det bara är en tur om dagen.
 
Det var ju inte så att jag valde att ta 16h. Hade en lång anslutning redan som var längsta laget, men när dagsflyget ställdes in så dubblerades den. Men kanske tar tåget från Kastrup istället.
Men visst, jag valde ju från början en redan lång anslutning på 6:50.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

mateusz

Medlem
Det var ju inte så att jag valde att ta 16h. Hade en lång anslutning redan som var längsta laget, men när dagsflyget ställdes in så dubblerades den. Men kanske tar tåget från Kastrup istället.
Men visst, jag valde ju från början en redan lång anslutning på 6:50.

Jag blev utsatt för samma trick, i november. Försökte boka om så jag fick en annan väg och avsluta på Arlanda, det blev tvärstopp. Nästa gång jag ringde så var det inga problem att lösa.....
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen