AABack2ARN
Medlem
Testa i så fall på att söka opå en destination dit SAS flyger men inte KLM...
Inte förvånande. Ingen vill åka kl 12.55. Hade varit bättre med avgång kl 15 som i början. Har varit max 15 pers ombord de gånger jag har åkt i år. Jag är inte heller förvånad om SAS lägger ner linjen helt om ett år. Prissättningen gentemot KLM är helt okunnig. KLM tar ca 1900 kr t&r inom Europa. SAS hamnar aldrig under 2000 kr. Och man kan inte boka resor tex LPI-CPH-FRA-->världen med SAS, Lufthansa och andra *A-bolag till annat än superhöga priser. Varken på Uniteds eller Lufthansas webbsidor finns Linköping som sökbar destination.
Sen att man flyger ATR med Jettime "danish style" gör inte nån gladare.
Tyvärr inte den suveräna flygplatsens fel, utan inkompetenta SAS:s.
Så är det inte. Jag försöker bara analysera varför det är fullt på KLM:s plan men inte på SAS. Har en bra dialog med Camilla på LPI om vad som kan bli bättre. Konstruktivt.Jag förstår att du vill peka på det dåliga. En person som dig blir aldrig nöjd oavsett hur många avgångar det hade funnits för det finns alltid något att klaga på. Linköping är väl inte mer speciel än Luleå, Umeå och Sundsvall som har sammma typ av pris eller högre. Blev det någon rättighet att flyga för samma pris som Stockholmare?
Man brukar säga åt flygvärdinnor som gnäller att byta jobb. Jag tycker du borde flytta om det inte passar.
Jag försöker bara analysera varför det är fullt på KLM:s plan men inte på SAS.
Har varit max 15 pers ombord de gånger jag har åkt i år.
Något off topic svar angående beläggning.Jag flyger nästan varje vecka från LPI och hoppas verkligen att den finns kvar. Att det inte är mer än 15 st på lunchflygen håller jag inte riktigt med om. Fullt är det inte, men betydligt fler än 15...
Lite drygt 3h till Kastrup. 2,5h till Arlanda. Flyget har en uppenbar fördel såväl tidsmässigt som riskfaktormässigt. För affärsresenären känns det inte som ett alternativ, åtminstone inte för tidskritiska resor.Hur lång tid tar x2000 från Linköping till Kastrup / Arlanda? Ett bättre snabbtåg där, plus att SAS kör samma modell som Lufthansa med "Operated by Deutsche Bahn" på vissa matarsträckor. Incheckning av bagage redan på Liköping C e t c.