Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

yopeyo

Medlem
Sitter precis och tittar på den och den känns inte som något jag vill klistra på mobilen.
Är det någon som hunnit testa hur känsliga de är, kan man t ex ha dem inuti plånboken och svepa den förbi mottagaren?
 

Homer

Medlem
Man kan ju sätta den såhär, och sen ha en T-Shirt med texten
"Gärna Smart Pass, men först rejält med poäng"
 

Attachments

  • 5_6_ATP_AFFISCH.jpg
    5_6_ATP_AFFISCH.jpg
    11,6 KB · Visningar: 853
  • 398138_200_289.jpg
    398138_200_289.jpg
    17,3 KB · Visningar: 630
Last edited:

rob74

Medlem
Har inte fått något än. Men jag hann nog åka till flyget just innan posten kom idag...
Noterade dock i förbifarten något som såg ut som en läsare vid vändkorset på KRN.
 
NU har jag fått min Smart Pass.:eek: Tyvärr vet jag inte hur känslig den är på grund av jag har en Sony Ericsson ARC som inte har en rak baksida som t.ex. iPhone. Vågar jag sätta den fast utan att antennen går sönder... hmm. Måste ringa till SAS och kolla vad de säger.
 

Homer

Medlem
På Arlanda har jag noterat att loungen har en läsare. Så den borde rimligtvis fungera.

Japp!

Var kan jag använda SAS Smart Pass?
SAS Smart Pass kan användas för att identifiera din resa i SAS Self Service automat, säkerhetskontrollen och vid gaten inklusive vändkors. SAS Smart Pass-läsare kommer också att installeras på SAS Fast Track och i SAS lounger där sådana finns. SAS Smart Pass-läsare är lätta att känna igen, du hittar samma grafiska symbol på både SAS Smart Pass och läsarna.

http://www.sas.se/shared/Allt-om-resan/Infor-resan/Smart-Pass/
 

MrB

Medlem
NU har jag fått min Smart Pass.:eek: Tyvärr vet jag inte hur känslig den är på grund av jag har en Sony Ericsson ARC som inte har en rak baksida som t.ex. iPhone. Vågar jag sätta den fast utan att antennen går sönder... hmm. Måste ringa till SAS och kolla vad de säger.

Fick också mitt Smart Pass med posten idag, och precis som du har jag en SE arc. Jag skulle inte tveka att klistra taggen på baksidan med tanke på hur pass svagt konkav den är. Frågan är bara om jag vill ha den på telefonen... möjligtvis om den hade fått plats innanför skalet (borde inte vara några problem rent funktionellt eftersom det är gjort av tunn plast), men jag tvivlar på det eftersom SE verkligen har jagat hundradelar av mm för att göra telefonen så pass tunn som den är.

Om du klistrar den på baksidan av arc:en så tänk på att inte täcka över det lilla hålet som sitter mittpå en bit från kameran - det sitter nämligen en mikrofon bakom det hålet.
 
Toppen