Senaste nytt

SAS Gold Lounge, Oslo Gardermoen

Agö

Medlem
Nix! Du måste dock ut och in igen för att komma till inrikes.
Japp.

@Budgetresenär : här finns mer info om s.k. Domestic Transfer i Oslo. Du kvalar inte in eftersom du inte ska vidare inrikes i Norge. Därmed blir det ut genom tull och in igen. Det kan iofs gå på 15-20 min.

Domestic Transfer
Below you will find all information about Domestic Transfer at Oslo Airport.

All passengers* travelling with Norwegian, SAS or Widerøe, from international to domestic, should use Domestic Transfer.

Passengers must pass through customs at gate D2 (yellow area) and then enter the domestic departure terminal. Your baggage will be transferred directly to the next flight as long as it has been marked with your final destination and does not contain animals or weapons.

The service is only valid for passengers who have a “through ticket”. This means your baggage tag is marked with your final destination, and not “OSL”, when you check in abroad.

You can still visit the Duty Free shop before passing through customs. Remember to follow regulations for sealing of goods.

Domestic Transfer step by step
  1. Follow the signs marked “Transfer” after leaving the aircraft.
  2. Make your way to Domestic Transfer near gate D2 – the yellow area.
  3. Shop your duty free goods before entering customs.
  4. After passing through customs, check the information for your connecting flight and then follow the signs to your departure gate.
We wish you a pleasant journey!

Transfer - Oslo Airport - Avinor
 
Ja, innenriks loungen på OSL er ganske bra. :)Mye bedre som du sier enn loungen på ARN. Jeg har bare vært på business delen på ARN men den er alltid full og veldig dårlig utvalg av mat og drikke. Så det er en av de dårligste SAS loungene jeg har vært på.
 

samet

Medlem
Eller kör tricket med att boka en fullt återbetalningsbar biljett med SAS, som du avbokar så fort du är inne i loungen :rolleyes:

Denna är jag nyfiken på...

För att komma in i loungen behöver man ju ett boardingpass. Går det alltså att avboka även efter att man checkat in?

Nu lär jag inte drabbas av detta, då EBD och PP finns. Blir ett Amex Platinum till hösten också.

Men jag är ändå nyfiken på min frågeställning ovan. Man lär ju sålänge man lever... ;)
 

Agö

Medlem
Denna är jag nyfiken på...

För att komma in i loungen behöver man ju ett boardingpass. Går det alltså att avboka även efter att man checkat in?

Nu lär jag inte drabbas av detta, då EBD och PP finns. Blir ett Amex Platinum till hösten också.

Men jag är ändå nyfiken på min frågeställning ovan. Man lär ju sålänge man lever... ;)
Ja, det går att avboka efter att man checkat in.
 
Ja, det går att avboka efter att man checkat in.
Jeg ville ikke gjort dette for min del. Kjøpe en billett bare for å få tilgang til lounge? Vet ikke om det er noen regler rundt dette men blir helt feil etter min mening. I Singapore har de løst dette med at folk utnytter loungene med at du blir arrestert når du går ut av flyplassen igjen uten å ha brukt billetten:)
 

Agö

Medlem
Jeg ville ikke gjort dette for min del. Kjøpe en billett bare for å få tilgang til lounge? Vet ikke om det er noen regler rundt dette men blir helt feil etter min mening. I Singapore har de løst dette med at folk utnytter loungene med at du blir arrestert når du går ut av flyplassen igjen uten å ha brukt billetten:)
Det är nog förhållandevis få som tycker att det är värt att göra det för att få tillgång till valfri SAS-lounge.
 
Toppen