SAS gör ett bra sista kvartal på finansåret

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 5 December 2019.

  1. Ricci

    Ricci Medlem

    Ort:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
  2. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Dags igen för nya strider. Lämpligt med kabinstrejk i vår anser säkert en del anställda. Just saying...

    FE2E430A-154F-48B1-9DB9-3564AF76898C.jpeg

    Skönt att jag inte har en stor position i bolaget nu.
     
  3. kanske det marknaden vart väl rädda då rickard g spådde sämre tider men vem vet :rolleyes:
     
  4. Strej igen asså va? det här nya flygbolaget kommer det vara stationerat utomlands såsom sas irland eller blir det ett regionalt bolag per land?
     
  5. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @Resenaren55 Det är inget bestämt. Jobbigt vara chef för SAS med sådana anställda. Vilken mardröm år efter år med konflikter. o_O
     
    obs gillar detta.
  6. Tror att vara flygbolags CEO kan vara ett av dom jobbigaste jobben i med alla strejker pressade priser dålig valuta mm.
     
    obs gillar detta.
  7. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja lojalitetsaspekten verkar inte finnas överhuvudtaget i deras tankebanor. Ett starkt SAS i framtiden med skandinavisk personal som opererar 80 A320NEOs plus all longhaul trafik. Utöver detta viss matartrafik från mindre flygplatser som är utlagd på underleverantörer och faktiskt hjälper till att säkra businessen i det långa loppet. De kan verkligen inte förstå tankegången bakom detta och se framåt.
     
    Remington Steele gillar detta.
  8. mha321

    mha321 Medlem

    Nej, tyvärr verkar det vara exakt noll lojalitet mellan anställda och bolag nuförtiden. Båda sidor har väl successivt monterat ner den under de senaste åren för att nu stå helt på noll.

    Det argument som gör att ett sådant bolag möjligen skulle ha chansen, och en bättre chans, är ju egentligen just om man inte väljer A319/A320, för att på det sättet explicit undvika konkurrenssituation (och inte som med SAS Ireland flyga exakt samma plan och därmed få konkurrens mellan SAS Mainline och SAS Ireland).

    Och i slutändan landar i något som liknar den situation som är i USA -- där bolagen har avtal med facken om hur stora flygplan de får flyga hos underleverantörer/dotterbolag, och maximalt antal i de olika storlekarna. Sedan ger det sådana spännande saker som Uniteds CRJ550 som är en CRJ700 med färre antal stolar (och istället mer storage... och en bar) för att gå in under gränserna i avtalet.

    Egentligen idiotiskt upplägg, men ett sätt att hantera pilotfacken där som har gjort dem "nöjda nog"...
     
    Knucket gillar detta.
  9. Ricci

    Ricci Medlem

    Ort:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    I inköp ja, men beroende på hur man vill använda den + service kostnaden så kanske det är A319 som är mest effektiv inkl kostnadsmässig.
    Men om man tittar lite på A220 så finns det ett annat alternativ med Embraer.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×