SAS Friends & Family juni 2021

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av El0, 8 Juni 2021.

1. mha321

mha321 Medlem

Resor inom EU ger väl hyfsat poäng i plus? 1500 per leg plus bonus. På USA får du "bara" drygt dubbelt upp på new York i plus och det är väl oftast betydligt dyrare. Och kostar mer tid.

Europa via cph eller osl som kanske ger tid till en extra sväng inrikes för att fylla på med? Dessutom får du ju komma in i större delen av Europa till skillnad från USA just nu...

P-L gillar detta.
  2. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Shit Manhattan. Hatten av för det där! Satt och kikade lite med Malmö som bas och då verkar det vara lite dyrare. Men verkar gå att köra MMX-ARN-BER-CPH-ARN-MMX och få exakt 6000p för drygt 3000 kr så totalt 6000 kr. Kräver dock övernattning i Berlin. Har jag slarvat och missat nåt uppenbart?

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu vet jag inte hur du räknar fram den "klassiska siffran", men har man Amex Elite + SAS Mastercard Premium så får man 32000 statuspoäng den vägen, så då behövs det 13000 poäng för att nå guld. ARN-ORD skulle med andra ord precis missa målet, lite irriterande om man planerat att nå Guld med de två korten + en resa.

Berglund, P-L, fcx och 1 annan gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MMX-ARN-BER-CPH-ARN-MMX ger 1,25*(750+1500+1500+750+750) = 6562,5 vilket SAS avrundar till 6564 poäng, om man är guld.

P-L gillar detta.
  5. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Du har helt rätt, gick lite för fort! :)

6. Filip M

Filip M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är aktieägare men har inte fått någon inbjudan. Finns det en gräns på hur stor post man behöver eller behöver man göra något annat för att få vara med?

7. IT-snubben

IT-snubben Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du behöver ha minst 4000 aktier och haft det innehavet i november 2020 (om jag inte minns fel)

8. aikelo

aikelo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samt även anmält ditt innehav till Investor portal eller vad det nu hette.

hco gillar detta.
  9. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I just denna kampanj verkar inte detta hjälpt, jag har gjort allt detta och har bekräftelse från SAS på att detta är gjort men inget mail/brev med länk och kod.

10. Sven

Sven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan vara så att mailet fastnat i någon brandvägg. Jag har diamantstatus o inte fått något trots att SAS supporten meddelat att de skickat mailet till mig.

GOTBound gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!