Senaste nytt

SAS Friends & Family juni 2021

fcx

Medlem
Bokade just Stockholm-Washington DC i plus. Kostar 7010 SEK och ger mig 14375 poäng.

Sist jag gjorde något liknande var på F&F hösten 2017. Då kostade Stockholm-Washington DC 5797 SEK. Med det i bakhuvudet så tycker jag nog att priset är rätt OK nu. (Efter den resan så svor jag dock att aldrig mer åka plus på longhaul, men de kanske har bytt ut personalen sedan dess...)
 

mha321

Medlem
Bokade just Stockholm-Washington DC i plus. Kostar 7010 SEK och ger mig 14375 poäng.

Sist jag gjorde något liknande var på F&F hösten 2017. Då kostade Stockholm-Washington DC 5797 SEK. Med det i bakhuvudet så tycker jag nog att priset är rätt OK nu. (Efter den resan så svor jag dock att aldrig mer åka plus på longhaul, men de kanske har bytt ut personalen sedan dess...)
Boka plus behöver ju inte betyda åka plus.. Det är ju därför det finns plusgrade!
 

mha321

Medlem
Är det någon klok människa som kan svara på om en bokning i plus kan avbokas och ersättas med en voucher eller ej?
Det där tycker jag mig känna igen från tidigare F&F-kampanj i höstas. *söker* Japp, exakt samma formulering på F&F i September 2020. Jag vill minnas att svaret är att ja de kan bytas mot voucher, men jag bokade inte något då själv så jag är inte helt säker och hittar ingen referens. Men det finns säkert någon här inne som bokade en plus-resa på Septembers F&F som senare var tvungen att aboka den, med tanke på hur världen såg ut...
 

011430121

Medlem
Bokade Plus ARN-SFO-ARN för 7700 SEK ansökte om uppgradering för pengar, det var 2000 SEK dyrare lägsta pris CPH-SFO än på returen, om dessa uppgraderingar går igenom blir totala biljettpriset ca 17.000 SEK, priset i C idag är 32 200 SEK med SAS, LH gruppen är 1K billigare och ger färre poäng
Om uppgradering går igenom blir det knappt 25K Eurobonus poäng, orkar inte räkna ut hut många det blir med LH.
Gör som Armand Duplantis lever på hoppet.

Upptäckte nedanstående när jag läst mailet
Good luck and we look forward to seeing you onboard. Please remember that each flight is considered as its own offer and is considered independently of one another. You may only be upgraded on one of your flights.
Skall det tolkas att om man blir uppgraderad på utresan så ”kan” man inte bli uppgraderad på returen ( vilket jag fattar det som) eller om man blir uppgraderad på utresan blir man inte automatiskt uppgraderad på returen
 
Last edited:

Homer

Medlem
Det där tycker jag mig känna igen från tidigare F&F-kampanj i höstas. *söker* Japp, exakt samma formulering på F&F i September 2020. Jag vill minnas att svaret är att ja de kan bytas mot voucher, men jag bokade inte något då själv så jag är inte helt säker och hittar ingen referens.

Men det finns säkert någon här inne som bokade en plus-resa på Septembers F&F som senare var tvungen att aboka den, med tanke på hur världen såg ut...

Jag, de var betalda med voucher och jag fick tillbaka en voucher när jag avbokade

Vad som gällde för den senaste F&F, decembers, vet jag inte, jag bokade ingenting då.
SAS Friends & Family, boka senast 6 September 2020 | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
SAS Friends & Family december 2020 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

mha321

Medlem
Upptäckte nedanstående när jag läst mailet
Good luck and we look forward to seeing you onboard. Please remember that each flight is considered as its own offer and is considered independently of one another. You may only be upgraded on one of your flights.
Skall det tolkas att om man blir uppgraderad på utresan så ”kan” man inte bli uppgraderad på returen ( vilket jag fattar det som) eller om man blir uppgraderad på utresan blir man inte automatiskt uppgraderad på returen

Det senare. Att man blir uppgraderad på utresan betyder inte med automatik att man blir uppgraderad på hemresan. Men det hindrar det inte heller, och påverkar inte sannolikheten för det åt något håll.
 

Berglund

Medlem
Skall det tolkas att om man blir uppgraderad på utresan så ”kan” man inte bli uppgraderad på returen ( vilket jag fattar det som) eller om man blir uppgraderad på utresan blir man inte automatiskt uppgraderad på returen
Det där är en dålig översättning. De menar att säga/uttrycka att varje flygning i en bokning utgör ett eget unikt beslut angående uppgradering eller inte. Bara för att du beviljats uppgradering på en flight i din bokning innebär det ingen som helst garanti om att någon av de andra flygen också skall uppgraderas.

En del förstår inte varför sträckan ARN-CPH, matarflyget, kan uppgraderas när sedan inte CPH-LAX uppgraderades. Andra kan inte förstå varför deras 5000 poängsbud inte gäller hela utresan utan endast en enskild matarflygning.

Please remember that each flight is considered as its own offer and is considered independently of one another.
Varje flygning som du budat på beaktas individuellt och helt oberoende av andra bud eller flyg som du möjligen också budat på.

You may only be upgraded on one of your flights.
Läs det som att: Du kanske bara blir uppgraderad på en av dina flygningar.

Man ska inte förstå det som att: du kan endast bli uppgraderad på en av dina flygningar.
 
Toppen