SAS Friends & Family, boka senast 6 September 2020

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av A87, 26 Augusti 2020.

Tags:
  1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr statuslös hos SAS, jag gjorde en HUCA och fick prata med något bättre operatör som förstod vad jag pratade om. Hon kunde se precis vad jag menade och att flygen i fråga var stoppade för försäljning men att det låg laddade i deras system. Enligt operatören kommer de förmodligen ställas in en månad före avgång men tills det är inställda kunde hon inte gör något som att ex. boka om, inte utan avgift.

Milt uttryck är det tröttsamt, tänk vad lite servicekänsla hade kunnat fixat mitt problem met ett par knapptryckningar istället för som nu.

2. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men vänta nu lite.

Du har (bevisligen) köpt en biljett som inte är ombokningsbar utan avgift. Flyget kommer förvisso med stor sannolikhet att ställas in, men så har ännu inte skett.

Fram tills att avgången de facto ställs in, är det en planerad flygning. Att man skulle få byta runt hejvilt - innan - flygningen faktiskt är inställd, då faller ju hela uppförsäljningen med flexibla biljetter. Att SAS stoppar försäljningen och byter flygplansmodell är, naturligtvis, tydliga indikationer men är inte att likställa med beskedet om inställd flygning.

Den som orsakar merarbetet är snarare du som förväntar dig service och tjänster som du ännu inte har rätt till, baserat på indikationer som du lärt dig pekar i en viss riktning. Varför ska du erbjudas gratis ”service” när du inte köpt tjänsten ”flexibel biljett”? Det är i sanning ganska tröttsamt.

Brandforce, aruba1, Gnopps och 3 andra gillar detta.
  3. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu tänker jag inte svälja betet och gå i polemik med dig. Avgångarna är säljstoppade och bortplockade ur bokningssystemet.

Biljetterna är i bokningsklass Plus Pro A och är Ombokningsbar + skillnad i biljettpris om tillämpligt, dock finns bara bokningsklass Plus Pro P tillgänglig ARN-CPH, så där har du helt rätt. Jag har invändningar mot ditt dramatiska ordval boka runt hejvilt vilket negativt förstärker och skapar en viss sensationsnivå på hela inlägget istället för att hålla det sakligt istället för nedvärderande och raljant.

Original och M.K gillar detta.
  4. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @GOTBound Jag trodde också att du hade köpt typ billigaste minus light då plus inte nämndes.

Med plus tycker jag att vi alltid ska förvänta oss mer, status eller ej. Det är tyvärr inte fallet just nu, ref. Plus tråden men ändå. Testa ny agent!

GOTBound gillar detta.
  5. Är i samma sits med en jobbflygning till OSD i oktober. Flygplanstyp bytt från A320neo till 737-700 och går inte att boka om man söker på nya resor. Bara att vänta på att flyget ställs in.

6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning till Gdansk i mitten av oktober, ut via CPH returen via OSL bokade med SAS, returen har varit en 737-800 nu en 737-700 där alla mittsäten är blockade, vilket har varit så på alla 737-700 som jag har fått inställda under sommaren
    Det finns en avgång på returen via CPH 5 timmar senare med en A-320neo, man får leva på hoppet igen.

GOTBound och Berglund gillar detta.
  7. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag kommer ihåg rätt har man rätt att få poäng enligt den resan man bokat även om man blir ombokad väl?
    SAS – tjäna och använd poäng | SAS
    Så om man är bokad GOT-ARN-CPH-GDN, men det slutar med GOT-CPH-GDN ska man väl kunna få de där extra 937p (SAS PLUS som EBG/EBD)?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!