SAS Friends & Family, boka senast 6 September 2020

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av A87, 26 Augusti 2020.

Tags:
  1. Bati

Bati Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortfarande ganska färsk på det här, men jag har en känsla att det kommer att ta fart! :)

Har du några tips på hur jag ska tänka kring MR? Gärna inom denna kampanj.

2. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En "ren" MR har ju som enda syfte att samla poäng och/eller segment. Då är det antal intjänade poäng dividerat med totalkostnad för utflykten som är det mest centrala.
    Har man ont om tid så kan det också vara en parameter, då kan det vara trevligt att kunna knalla ut i gaten, sätta sig och vänta en stund för att sedan boarda samma plan tillbaka igen.. Dock gäller det att vara säker på att det blir samma kärra hem igen, utifall att det blir försenad ankomst på destinationen. Dessutom vill det till att man får parkeringsplats vid jetbrygga (inte bussgate) samt att flygplatsen inte leder ut ankommande separerat från avresande.

Brandforce, Berglund och Bati gillar detta.
  3. Bati

Bati Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    5250 poäng för 4000 kr är den bästa resan i poäng jag har hittat i denna kampanj. Men annars hittar jag också en hel del kring 4500 poäng för ca 2500 kr. (Från ARN)

4. Svarar på Italien, med rekommendation från @011430121 .

Tror inte du hittar något som påminner om Asien, i form av värme, utanför Kanarieöarna egentligen.

I Italien är väl tidpunkten kanske inte dum för bröllopsresa till Rom eller Venedig (jag är medveten om att de känns möjligt uttjatade, men som romantiska städer är det välförtjänt).

Kanske kan lyxresorten Sikhelia, på Pantelleria, erbjuda värme i slutet av April. Skulle gissa att det är runt 20C då. Flyg till Sicilien, och färja eller flyg, sista biten.

Brandforce, FilipJ, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  5. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en sväng till Berlin 28-29/11 för att förhoppningsvis testa nya flygplatsen, nu är det bara se om man kan ragga med lite polare för att göra Berlin en kväll också!

6. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    4 bokningar på denna F&F. mer än jag trodde.
    BER i nov (Ny flygplats)
    FARO i nov (behöver komma bort)
    CPH i dec (BC träff)
    BRY i feb (ifall det blir ölfestival i Brygge)

Tobbe.O och aruba1 gillar detta.
  7. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev en t/r i Plus till Miami i mars. Jag vill tro att världen har börjat öppna upp till dess.

Resetokig gillar detta.
  8. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte precis samma sak, och är också inbokad till Miami i mars.

Blev även en weekend till Berlin i november + vecka i Spanien i oktober.

Resetokig gillar detta.
  9. Flyingandy

Flyingandy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev en t/r i Plus till Chicago sista veckan i mars, lägger nog in en plusgrade senare. Inga ambitioner på att behålla Diamond längre utan kör enbart mot guld framöver för att säkra LTG då jag inte ser att mina arbetsresor återgår till det normala i överskådlig framtid. (Budgetcuts samt mer digitala möten)

10. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dock som EBG/EBD då man får 25% mer poäng. Som EBB/EBS - 6000p

Bati gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!