Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

ptotheg

Medlem
  • All tickets are rebookable. A price difference may apply (if any).
  • SAS Go Smart tickets are not refundable.

Om du via SAS.se ändrar bokning till annan dag/flight till annat pris vad händer då?

Alternativet är väl att begära (ansöka) om återbetalning du är berättigad till. Oklar handläggningstid!

Jag hade bokat nytt och sedan avbokat den andra.
 

Maja

Medlem
Om du via SAS.se ändrar bokning till annan dag/flight till annat pris vad händer då?

Från början så står det -948 och -950 kr vilket då skulle motsvara det nya priset på den billigare biljetten, men det ändras raskt till -643 och -113 när jag klickar i både utresan och hemresan.

Så frågan är om jag kan göra två olika ombokningar? Ser ingenstans att det står att det bara gäller för en ombokning. Någon som vet?

Alternativet är väl att begära (ansöka) om återbetalning du är berättigad till. Oklar handläggningstid!

Jag hade bokat den nya billigare biljetten och tänker att jag sedan får avboka den andra och ta en voucher.

Har nu 24h på mig att se om jag kan lösa ombokningen på den första, annars får det bli en voucher.

Får man även välja en voucher om man har gjort en ombokning på biljetten tidigare? Hittar ingenting i FAQ och det står bara att inte är någon ombokningsavgift.
 

Maja

Medlem
Fick också 2400kr billigare på GOT-EWR, ringde kundtjänst och dom sa att voucher va vägen att gå.
Jag valde att boka om min biljett i två olika steg och fick ner den från 7825:- till 6232:-.

Återstår att se om jag kommer få den refund på 1644:- som jag har bekräftelse på (fick lägga till 51:- sedan när jag bytte tillbaka till flighten via CPH på hemvägen istället för ARN som jag hade varit tvungen att boka om till först för att få igenom sänkningen av priset).

Grattis till en sänkning om 2400:-

Har aldrig varit med om att F&F-biljetter har sjunkit i pris efter någon dag när kampanjen varit igång, snarare raka motsatsen att de gått upp.
 

Fredro

Medlem
Jag valde att boka om min biljett i två olika steg och fick ner den från 7825:- till 6232:-.

Återstår att se om jag kommer få den refund på 1644:- som jag har bekräftelse på (fick lägga till 51:- sedan när jag bytte tillbaka till flighten via CPH på hemvägen istället för ARN som jag hade varit tvungen att boka om till först för att få igenom sänkningen av priset).

Grattis till en sänkning om 2400:-

Har aldrig varit med om att F&F-biljetter har sjunkit i pris efter någon dag när kampanjen varit igång, snarare raka motsatsen att de gått upp.

Låter ju bra, jag kör via CPH :) Var lite segt att få voucher men va lite osäker om återbetalning hade fungerat (hade plus smart). Ja kundtjänst blev lite förvånad att priserna hade sjunkit så mycket på några dagar.
 

Davvelavve

Medlem
Jag valde att boka om min biljett i två olika steg och fick ner den från 7825:- till 6232:-.

Återstår att se om jag kommer få den refund på 1644:- som jag har bekräftelse på (fick lägga till 51:- sedan när jag bytte tillbaka till flighten via CPH på hemvägen istället för ARN som jag hade varit tvungen att boka om till först för att få igenom sänkningen av priset).

Grattis till en sänkning om 2400:-
.
Så gjorde jag, alltså det stod typ - 780kr men sen avboka jag den och min voucher var 1200kr lägre än vad jag betalat för biljetten. Kanske är så att de 1200 kommer tillbaka till kortet förhoppningsvis.
 

Myllys35

Medlem
Det var ju snopet att de sänker priserna en bit in i kampanjen. Min resa är nu ca 3000 kr billigare, men att få ut en voucher och hinna boka om går ju inte.

Det blir ett stort belopp att låsa in i voucher, vet någon om de går att använda för att betala skatt på awardresor med star alliance? Isf är det kanske värt att boka en ny resa och sedan avboka den första för att få en voucher.
 

Homer

Medlem
Det var ju snopet att de sänker priserna en bit in i kampanjen. Min resa är nu ca 3000 kr billigare, men att få ut en voucher och hinna boka om går ju inte.

Det blir ett stort belopp att låsa in i voucher, vet någon om de går att använda för att betala skatt på awardresor med star alliance? Isf är det kanske värt att boka en ny resa och sedan avboka den första för att få en voucher.


Inte problemfritt enligt min erfarenhet...
Värdecheck vid betalning av avgifter på bonusresor? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Toppen