Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

Tyckte inte heller det var några superduperpriser, speciellt inte under lov när jag hoppats kunna sy ihop en alpresa med familjen. Inte heller när jag själv planerar att åka med vänner till Cervinia fanns det något speciellt lockande, tyvärr.

Satt o lekte lite med tanken på en USA-MR för att säkra EBD (med Elite&MC Premium) i ett svep. Messade lite med en polare som bokat in SFO i december för att bränna en voucher. Priserna dit låg på 7877:- i Plus och när jag laborerat med dagar hände inget mer än att sidan tänkte i några minuter. Då, BOOOM dök nedan upp! Bokat först och tänker efter nu, det är väl 24 timmars öppet köp som tidigare ifall jag kommer på något hinder..:D

Visa bifogad bild 121991

Edit: Finns Plus ARN-LAX helg i början av december för 5564:-:)

Vilka datum? Hittar inte samma priser och siten är ju helt bisarrt kass. Blir felmeddelande hela tiden så man får börja om... Tack för tips på datum!
 

Nikje

Medlem
Vilka datum? Hittar inte samma priser och siten är ju helt bisarrt kass. Blir felmeddelande hela tiden så man får börja om... Tack för tips på datum!
Ja varit en del strul för mig också, nyss även 502 - Bad Gateway.
De allra lägsta priserna kan ha sålt slut men nedan fanns för någon minut sedan, t ex.

upload_2021-10-8_13-25-54.png
 

ptotheg

Medlem
ARN-EWR-ARN bokat i mitten på januari i Plus för 5300 per person - bra pris på en efterlängtad weekend som också ger härliga 40.000 mot nästa period som börjar 1/1 :)
 

Maja

Medlem
Gah, bokade häromkvällen en resa GOT-EWR i Plus. När jag såg @ptotheg inlägg om att han fått biljetten för 5300 från ARN var jag tvungen att dubbelkolla vad priset var nu. Döm om min förvåning när biljetten är 2000 SEK billigare nu. :mad::eek:

Försöker läsa och förstå biljettreglerna, men inser att jag inte är så bra på att tyda dem som jag önskar så vädjar om hjälp.

Can I rebook my trip?
All tickets are rebookable.
SAS Go Smart and SAS Plus Smart tickets are rebookable without a change fee until 72h before departure. The price difference (if any) is applicable.

Hur bär jag mig åt i så fall för att boka till det lägre priset? Eller vad är bäst att göra i denna situation?
 

Maja

Medlem
Förstår jag dig rätt att du har hittat GOT-EWR i SAS Plus för 3300 SEK?
Nej, jag har hittat för 5928:-, men jag betalade 7825:- för exakt samma avgångar den 5/10.

Går jag in och trycker på boka om min biljett så skulle jag få tillbaka 756:- (men är det i P-klass istället för A-klass som den är bokad i på utresan och A-klass ännu på hemresan). Min ursprungliga biljett är fortfarande bra mycket dyrare än den nya.

Edit: Inser att jag inte kommer runt det på annat sätt än att boka den nya biljetten och ta en voucher för den första och boka något nytt för vouchern sedan.
 
Last edited:
Toppen