SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nikje, 4 Oktober 2021.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Redan börjat boka då jag fått tag på kodeen, men bara inrikes för nödvändighetsresor än så länge.

GOT-LHR och GOT-CPH, båda via ARN/OSL är
    sweetspots för att återkvala Diamond på segment, när vi kommer till kategoris okynnes-flygningar.

jerixon, ilon och Tonton gillar detta.
  2. Davvelavve

Davvelavve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det öppet köp 24h på FF? Bokat LAX plus och go hem som ger 9400 poäng.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Jag avvaktade med en A-klass ARN-BGO-ARN i november för Junior och jag. Nu fanns denna som P-klass F&F men det blev inte särskilt mycket billigare.

Men tre segment i SAS Plus med 4x är väl allt jag behöver utöver MC och AMEX för guld ett år till

Tveket, inka och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ahh man har legat av sig, jag bokade precis en resa utan att titta på BC först plus att jag inte kommer på lösenordet. Känns som att man har tappat mycket av det som satt i fingertopparna tidigare.

5. Isak21

Isak21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte riktigt så rabatterat som det har kunnat vara tidigare på Europa-destinationer kan jag tycka…?

GOTBound gillar detta.
  6. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Isak21 Jag hittar mycket till samma goda priser som tidigare i Go, men ingenting bra i Plus än. Jag har bara bokat en Europa i just Go hittills. Inte värt nästan 4k extra för två polarrullar & 4x. Jag får dessutom redan det viktiga som EBD om plusgrade misslyckas.

7. Isak21

Isak21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hittade lite fler sweet spots, Malta / Malaga i feb / mars för ca 1000 t/r i go är bra för mig.
    Hänger dock ofta på att jag är flexibel med datum, tack vare jobb-upplägg.

GOTBound och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill till Malta & Barcelona i slutet av oktober resp. början av november 2021 men hittar inget billigt. 6000 till Malta i slutet av oktober och 1500 till Barcelona tur och retur.

9. Nån konstig grej med just resor hem till Stockholm söndag 7 nov. Typ alla flygbolag har skyhöga priser. Någon som vet varför?

Resetokig gillar detta.
  10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter allhelgonahelgen och skolornas avslut av höstlovet

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!