Senaste nytt

SAS Friends & Family 2017 förhoppningar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maja

Medlem
Har läst lite vilka datum tidigare kampanjer har varit för och får hoppas att jag kan knipa en bra biljett till New York i slutet på april när jag ska iväg på en konferens, men att sommarens resa i slutet på juni/juli lär vara körd.

Nu har dessutom biljetterna redan gått upp med flera tusen. Kanske blir så att jag sitter med skägget i brevlådan och skulle ha bokat redan för flera veckor sedan för att ha fått riktigt bra priser. Ja, ja, har is i magen och hoppas på det bästa ett tag till. :)
 

Dr. Miles

Expert
Har läst lite vilka datum tidigare kampanjer har varit för och får hoppas att jag kan knipa en bra biljett till New York i slutet på april när jag ska iväg på en konferens, men att sommarens resa i slutet på juni/juli lär vara körd.

Nu har dessutom biljetterna redan gått upp med flera tusen. Kanske blir så att jag sitter med skägget i brevlådan och skulle ha bokat redan för flera veckor sedan för att ha fått riktigt bra priser. Ja, ja, har is i magen och hoppas på det bästa ett tag till. :)
Tidigare SAS Friends & Family kampanjer använde SAS A klass för billigaste SAS Plus och V klass för billigaste SAS Go biljetter.

Fare basis för SAS Go: VFFWEB
Fare basis för SAS Plus: AICFFWEB

Med andra ord, om det inte finns lediga platser i A eller V klass på dina datum idag, lär det inte finnas bra pris även när SAS Friends & Family kampanj är igång.
 

Maja

Medlem
Tidigare SAS Friends & Family kampanjer använde SAS A klass för billigaste SAS Plus och V klass för billigaste SAS Go biljetter.

Fare basis för SAS Go: VFFWEB
Fare basis för SAS Plus: AICFFWEB

Med andra ord, om det inte finns lediga platser i A eller V klass på dina datum idag, lär det inte finnas bra pris även när SAS Friends & Family är igång.
Det är det jag har insett! Får se om jag kan vara lite flexibel och flytta någon dag framåt/bakåt för att få till det när/om F & F kommer. Annars får det helt enkelt bli läropengar och bara att bita i det sura äpplet.
 

Dr. Miles

Expert
Förra årets (2016) hösten var kampanjen igång mellan 28 sep - 08 okt och priset gällde inte (i alla fall i stort sett) för avresa mellan 15 dec - 10 jan.

SAS Friends & Family 28/9-8/10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Det är därför tycker jag att man måste skriva årtal i trådrubriken när det gäller återkommande kampanjer.)

Avreseperioder för förra höstens SAS Friends & Family kampanj:
SAS skrev:
Travel period within Europe is from 17 October, 2016 to 31 March, 2017.
Travel period to/from the US and Asia is from 1 November, 2016 to 31 March, 2017.

Om de följer samma mönster i år också, får vi vänta ett par veckor till. :)
 

Capa

Medlem
Förra årets (2016) hösten var kampanjen igång mellan 28 sep - 08 okt och priset gällde inte (i alla fall i stort sett) för avresa mellan 15 dec - 10 jan.

SAS Friends & Family 28/9-8/10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Det är därför tycker jag att man måste skriva årtal i trådrubriken när det gäller återkommande kampanjer.)

Avreseperioder för förra höstens SAS Friends & Family kampanj:


Om de följer samma mönster i år också, får vi vänta ett par veckor till. :)

Borde inte vara långt borta nu då kan man tycka.. :).

Är det safe att anta att kampanjen denna höst innebär bokningsbara resor fram till strax innan påsk? Dvs. sista bokningsbara datum är mot slutet av mars något sådant?

Vi planerar en familjeresa till Spanien (2 barn och 2 vuxna) i vår och en sådan resa kostar idag ca 11k i plus (saver). Är det värt att vänta ett par veckor och se om det kommer en friends and family kampanj? Såg att man för barn betalar 75% av biljettpriset och inte 50% som det är i normala fall. Hur bra brukar priserna vara i plus under dessa kampanjer? Brukar samtliga sas destinationer i europa finnas med eller kan det variera? Har aldrig bokat biljetter i en F&F-kampanj förut..
 

Dr. Miles

Expert
Är det safe att anta att kampanjen denna höst innebär bokningsbara resor fram till strax innan påsk? Dvs. sista bokningsbara datum är mot slutet av mars något sådant?
Påsk var 16 april i år 2017 men 1 april nästa år (2018), så det kan hända att tillåtna avresedatum kan skilja från förra årets kampanj.

When Is Easter Sunday in 2017?
When Is Easter Sunday in 2018?
Vi planerar en familjeresa till Spanien (2 barn och 2 vuxna) i vår och en sådan resa kostar idag ca 11k i plus (saver). Är det värt att vänta ett par veckor och se om det kommer en friends and family kampanj? Såg att man för barn betalar 75% av biljettpriset och inte 50% som det är i normala fall. Hur bra brukar priserna vara i plus under dessa kampanjer? Brukar samtliga sas destinationer i europa finnas med eller kan det variera? Har aldrig bokat biljetter i en F&F-kampanj förut..
Om du pratar om betalada biljetter, är 25% rabatt normal än 50% rabatt från vuxenbiljettpriset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen