SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Senator, 3 September 2019.

1. NotRyan

NotRyan Medlem

OT: Nu blir man ju lätt nostalgisk... Det börjar vara ganska många år sedan Bonn slutade vara huvudstad.

WongHauw, Brandforce, airbus380.se och 2 andra gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    25 minuter längre flygtid, plus en connection från Stockholm. Det här blir ju jättebra för miljön *ironi off*.

Tråkigt men blir väl tyvärr så här med det mesta framöver så länge det inte är ekonomiskt försvarbart att flyga från Stockholm, kan vinsten bli större från Köpenhamn så ska man ju "tyvärr" flyga där ifrån.

WongHauw och Lauda 777 gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Bara det faktum att man inte blir förvånad av att höra en sådan sak säger en del....

4. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har inte funderat att gå över till KLM när du har LPI närmare?

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. Stefan H.

Stefan H. Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor i Umeå och Arlanda är bara en transfer flygplats för mig. Jag skulle helst vilja se mer direktflyg från Köpenhamn till norra Sverige för att kunna slippa Arlanda helt och hållet. Köpenhamn investerar mycket i sin flygplats och kundupplevelse. Jag kan inte säga detsamma om Arlanda tyvärr.

Fritidsforskare, zippan, Ghoose och 10 andra gillar detta.
  6. vegasbaby

vegasbaby Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jo, det gjør vi! ARN er feil vei dersom man skal vestover! Det en myte at vi nordmenn ikke bryr oss å mellomlande - jeg tror all denne flyttingen av ruter til CPH er en gavepakke til Norwegian og andre selskaper som satser på direkteruter fra OSL. Dere svensker har uansett mitt sympati. Først HKG og så LAX - huff.

WongHauw, Juancarlos och Brandforce gillar detta.
  7. Taggen

Taggen Medlem

Fast om du tänker på artikeln på flygtorget så gick väl ena sloten till JAL för att flyga till Helsingfors och den andra till ANA, alltså är det inte klart definitivt att SAS börjar flyga på HND.

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » All Nippon Airways på väg till Sverige?

8. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då vet jag några kamrater som blir lyckliga.
    Blir några extra resdagar varje resa ditåt. Fast, bra för hotellbonus:D

9. mha321

mha321 Medlem

Nej jag tänker på den press release som skickades ut och citerades i en annan tråd här. Där skildes Skandinavien och Finland tydligt åt, och Finland hade en egen ny slot.

Taggen gillar detta.
  10. Taggen

Taggen Medlem

Typ 30 år i slutet av oktober...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!