SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Senator, 3 September 2019.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, så tolkade inte jag infon, får läsa igen :)

2. coclol

coclol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var väl på tiden att SAS får ordning på sina långdistanslinjer och har dem från sin enda hubb (givet matarlinjer) och bara replikerar till OSL/ARN när det finns ett så stort behov. Men med flera avgångar blir det flera platser och kanske några awardsäten till per år så här finns ingen anledning att tjura ;)

Fidde, Jönsson, jerixon och 1 annan gillar detta.
  3. Juancarlos

Juancarlos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ruskigt tråkigt att de lägger ner Los Angeles från Stockholm. Ser inget positivt med att den flyttar...

WongHauw, Gus, Lauda 777 och 3 andra gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

Ja det känns väl lite som att experimentet med att öppna långdistans från de andra hubbarna nu är över, och det slutade inte bra. Därför tar man bort det nu -- först HKG och sedan LAX. Chicago lär väl bli kvar så länge den håller, och New York är ju lite speciell så den försvinner nog inte i första laget.

Vi Stockholmare kanske får sätta vår förhoppning till just de tunnare linjerna med A321. Och hoppas att vi inte är så "tunna" att New York byts till en sådan :)

WongHauw och Agö gillar detta.
  5. Kom ihåg att SAS snart bara ägs av danskarna. Såklart dom vill att alla linjer går från CPH.

WongHauw gillar detta.
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uteslutet, då måste jag ändå åka upp till ARN kvällen innan. Då åker jag hellre till CPH kvällen innan med tåget och slipper dessutom flygskatten som får bidra till tågbiljetten.

WongHauw och coclol gillar detta.
  7. mha321

mha321 Medlem

Å andra sidan får du betala de generellt högre flygpriserna från CPH. Den skillnaden är väl ofta större än flygskatten, åtminstone när man pratar longhaul?

Berglund och Jönsson gillar detta.
  8. Hachans

Hachans Medlem

Det är en viktig aspekt, det är mycket tyskar på flygen från Köpenhamn.

Dessutom kan detta bli en påminnelse till Sveriges politiker om att Stockholm inte är den stora metropolen de gärna tror det är och en utbyggnad av Arlanda är otroligt korkat.

WongHauw, imartin och Johan Hbg gillar detta.
  9. coclol

coclol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En purser som jag tjötade lite med sist till Hongkong indikerade att SAS lägger långlinjer på ARN för att blidka facket men att man inte får det att funka i praktiken (allt från markpersonal, gater, "reservpiloter" etc.
    Rita ett diagram över befolkningstäckning som avstånd från flygplatsen så inser du vad Stockholm är. Det är helt logiskt att lägga så mycket långdistanstrafik som möjligt från CPH givet matarlinjer, transfertid etc.

Eller för att citera min danska chef, Captiol of Scandinavia? Well, flere hovedsteder är litt insginifikant, Bonn, Washington, Bern, Canberra etc... :cool:

10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina långresor är numera bara Eurobonusresor så jag drabbas inte av högre priser, utan tvärtom.

Nilann och mha321 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!