SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Senator, 3 September 2019.

  1. mha321

    mha321 Medlem

    LAX har väl gått hyfsat ändå. Frågan är om det här är en indikation snarare på att CPH kommer få både NRT och HND. Men då kanske vi kan hoppas på ANA från Stockholm :)
    Med den tid de har ju blir det dock riktigt illa för boende i norra Sverige misstänker jag. Går det att få till en connection alls?

    Å andra sidan tjänar man garanterat mer på om man hinner få upp connections med tyska passagerare.
    Det ena utesluter inte det andra. CPH har ju haft större köpkraft "hur länge som helst" och hade det även när man öppnade linjen från ARN. Men en kraschad svensk valuta gör ju den skillnaden större.

    Sedan har väl CPH sänkt sina avgifter de senare åren just för att de börjat tappa trafik. Samtidigt som ARN åkt på flygskatt.

    Lägger man ihop alla de 3 faktorerna så är det inte konstigt att de flyttar, tyvärr.
    Ligger ARN-LAX inom räckvidden för de nya A321orna? Det borde ju isåfall fortfarande kunna vara en linje på säsong som tex ger mer än GOT-EWR...
     
    WongHauw gillar detta.
  2. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Surt.. först HKG nu LAX..
     
    reseledarn, WongHauw, Gus och 3 andra gillar detta.
  3. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  4. SK989

    SK989 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl helt enkelt så att det är lättare för SAS att få svenskar att flyga till Köpenhamn för att byta till interkontinentala flyg än det är att få danskar att flyga till Stockholm. Norrmännen verkar inte bry sig så mycket om de flyger till Arlanda eller Kastrup för att byta.
     
    WongHauw, Gus och imartin gillar detta.
  5. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare en faktor är att mota Norwegian i grind. DY pausar ju Köpenhamn-Los Angeles i vinterprogrammet.
     
    WongHauw, Fidde, Taggen och 1 annan gillar detta.
  6. beatonthebrat

    beatonthebrat Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fakiren SK1415? ;)
     
    Skogi gillar detta.
  7. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju bara två skottar för Skandinavien totalt allokerade i Tokyo, en för ANA (ny) och en för "partners". Vart får du 3 ifrån?
     
  8. mtlmr

    mtlmr Medlem

    Ort:
    Malmö
    CPH har redan NRT?

     
  9. mha321

    mha321 Medlem

    2 nya slottar är det väl ändå? Så läste jag det. En till existerande rutten, en ny SAS, och en ny ANA.
     
  10. mha321

    mha321 Medlem

    Och, ska man inte glömma, det är lättare för SAS att få tyskar att flyga till Köpenhamn och vidare, än Stockholm och vidare. Köpenhamn ligger bra mycket närmre norra tyskland än vad Stockholm gör. Många tyskar som tar den vägen för att slippa betala vad det kostar med direktflyg med Lufthansa.
     
    John Rosenbaum, WongHauw, Gus och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×