Senaste nytt

SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

Har en awardbokning nästa sommar som efter ändring till CPH ännu inte blivit biljetterad. Ringde kundservice och frågade om möjlighet att ändra hemresan på befintlig bokning men det var inte möjligt då nya biljetterna ännu inte utfärdats. Frågade när detta kunde väntas ske och de hade ingen uppgift om detta. Ligger i kö någonstans. Återkom om en månad var svaret....

Med tanke på hur lurigt det är att hitta passande awards så känns det mindre lustigt att ha hamnat i limbo med nuvarande bokning...
 

Mikael S

Medlem
Hade också en awardbiljett nästa sommar som inte var biljetterad och jag ville dessutom ändra anslutningsflyget (åka ner till Köpenhamn kvällen innan istället för tidiga morgonflighten).
Men ett samtal till Tallinn så var det ordnat på ett par minuter.
 

Nightfly

Medlem
Jag bokade först ARN-LAX och blev sedan ombokad till ARN-CPH-LAX. Jag har försökt att lägga ett Plusgrade-bud för uppgradering från CPH till LAX, men det går inte. Jag möts av meddelandet: "Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking." Jag har kontaktat SAS tre gånger (via chat och telefon), och det senaste budet var att de trodde att det, pga. att linjen från CPH är ny, har att göra med att den ännu inte är inlagd i Plusgrade-systemet. Jag undrar om någon annan har lyckats lägga bud på denna sträcka, eller om någon annan har fått någon ytterligare kunskap om vari problemet består och när det kan tänkas vara löst.

Nu dök uppgraderingsknappen upp i min bokning. :)
 

LarsCph

Medlem
Jeg bemærkede præcist, at flytypen på rejsen næste sommer er opdateret... Det tyder ikke så skidt :)

Skærmbillede 2019-10-17 kl. 20.22.56.png
 
Toppen