Canadien
Medlem
T/R direkte CPH-LAX i business class for DKK 48.698 DKK for 2 voksne og 1 barn (8 år) er ikke en dårlig pris syntes jeg.... Ud 18/7, hjem 7/8 2020.
Det är väl dock ganska mycket billigare på sommaren än resten av året?
T/R direkte CPH-LAX i business class for DKK 48.698 DKK for 2 voksne og 1 barn (8 år) er ikke en dårlig pris syntes jeg.... Ud 18/7, hjem 7/8 2020.
Oh yes. Här är t.ex. samma kombination (Business Smart, två vuxna, ett barn) i januari-februari.Det är väl dock ganska mycket billigare på sommaren än resten av året?
Ombokningarna har börjat så smått i det tysta. Har en resa ARN-LAX-ARN i maj och i appen står det "changed" utan mer info. När man loggar in på riktiga sajten kan man se att den är ombokad ARN-CPH-LAX-CPH-ARN med flightnummer och allt men ej biljetterad. Inga mejl eller annan officiell info än, lite svagt.
I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.
För de som skulle åka från "Södra Sverige" och enkelt kan ta sig till Köpenhamn istället så är det helt klart en förbättring att få resan ombokad till Köpenhamn istället men behålla priset. Enda nackdelen är ju om man faktiskt vill skutta runt några extra legs inom Norden, kanske för att få poäng eller något annat.Jag hade en resa bokad från Malmö (MMX-ARN-LAX och tillbaka) i januari, men den bokades om nästan direkt till MMX-ARN-CPH-LAX. Däremot innebar ombokningen omöjliga byten i Stockholm där nästa plan lyfte innan jag skulle ha landat. Eftersom jag bor i Skåne är det avsevärt enklare att bara åka direkt från CPH och det räckte att chatta med kundtjänst i någon minut så var det löst. Lättare än jag hade trott faktiskt.
I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.
Det vore på många sätt logiskt. Men det skulle ju resultera i färre flighter till arn och de är antagligen viktigare... Även om att ta med transfer pax får kan ju upp frekvenserna för inrikes resenärerna, och de står nog fortsatt för den absolut största delen.Kanske snart dags för SAS att starta direktlinjer till Köpenhamn från norra Sverige tex Kiruna, Umeå och Luleå? Så kan resenärer lättare byta till lounghaul...
Oh yes. Här är t.ex. samma kombination (Business Smart, två vuxna, ett barn) i januari-februari
Det vore på många sätt logiskt. Men det skulle ju resultera i färre flighter till arn och de är antagligen viktigare... Även om att ta med transfer pax får kan ju upp frekvenserna för inrikes resenärerna, och de står nog fortsatt för den absolut största delen.