Senaste nytt

SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

Agö

Medlem
Det är väl dock ganska mycket billigare på sommaren än resten av året?
Oh yes. Här är t.ex. samma kombination (Business Smart, två vuxna, ett barn) i januari-februari.

upload_2019-9-9_21-40-33.png
 

Nightfly

Medlem
Ombokningarna har börjat så smått i det tysta. Har en resa ARN-LAX-ARN i maj och i appen står det "changed" utan mer info. När man loggar in på riktiga sajten kan man se att den är ombokad ARN-CPH-LAX-CPH-ARN med flightnummer och allt men ej biljetterad. Inga mejl eller annan officiell info än, lite svagt.

Jag hade en resa bokad från Malmö (MMX-ARN-LAX och tillbaka) i januari, men den bokades om nästan direkt till MMX-ARN-CPH-LAX. Däremot innebar ombokningen omöjliga byten i Stockholm där nästa plan lyfte innan jag skulle ha landat. Eftersom jag bor i Skåne är det avsevärt enklare att bara åka direkt från CPH och det räckte att chatta med kundtjänst i någon minut så var det löst. Lättare än jag hade trott faktiskt.

I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.
 

mha321

Medlem
I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.

Men du får färre poäng. Men är det inte precis den biten man behöver för att trilla över en gräns så är det ju inte speciellt mycket poäng det handlar om....
 

palmen

Moderator
Jag hade en resa bokad från Malmö (MMX-ARN-LAX och tillbaka) i januari, men den bokades om nästan direkt till MMX-ARN-CPH-LAX. Däremot innebar ombokningen omöjliga byten i Stockholm där nästa plan lyfte innan jag skulle ha landat. Eftersom jag bor i Skåne är det avsevärt enklare att bara åka direkt från CPH och det räckte att chatta med kundtjänst i någon minut så var det löst. Lättare än jag hade trott faktiskt.

I mitt fall blev allt bara bättre. Jag betalde lägre pris från Malmö än vad det hade kostat från CPH (SAS Plus) och slipper nu mellanlandning.
För de som skulle åka från "Södra Sverige" och enkelt kan ta sig till Köpenhamn istället så är det helt klart en förbättring att få resan ombokad till Köpenhamn istället men behålla priset. Enda nackdelen är ju om man faktiskt vill skutta runt några extra legs inom Norden, kanske för att få poäng eller något annat.
Skönt att det löste sig smidigt för dig.
 

mha321

Medlem
Kanske snart dags för SAS att starta direktlinjer till Köpenhamn från norra Sverige tex Kiruna, Umeå och Luleå? Så kan resenärer lättare byta till lounghaul...
Det vore på många sätt logiskt. Men det skulle ju resultera i färre flighter till arn och de är antagligen viktigare... Även om att ta med transfer pax får kan ju upp frekvenserna för inrikes resenärerna, och de står nog fortsatt för den absolut största delen.
 

maswan

Medlem
Det vore på många sätt logiskt. Men det skulle ju resultera i färre flighter till arn och de är antagligen viktigare... Även om att ta med transfer pax får kan ju upp frekvenserna för inrikes resenärerna, och de står nog fortsatt för den absolut största delen.

Just för det här fallet skulle väl en flotta med A220 suttit bättre än A320Neo, givet samma antal passagerare så skulle ett par till avgångar per dag göra det lättare att skicka ett par av dem till Köpenhamn. Å andra sidan så skulle ju ett par till avgångar per dag till Arlanda, lämpligt tidssatta, gör att det går att få tighta byten till fler flyg mellan Arlanda och Köpenhamn.
 
Toppen