SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Senator, 3 September 2019.

  1. Sebbef83

    Sebbef83 Medlem

    Ort:
    Lund
    Land:
    Sverige Sverige
    Allvar? Och SAS flyger flygplan antar jag...
     
  2. coclol

    coclol Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Vargod och ansök om danskt privat platinum och berätta för oss hur det går...
     
    Brandforce, Juancarlos, Abbs och 3 andra gillar detta.
  3. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer detta betyda att SK903 får avgång återigen 10:40 till EWR från ARN, samt att SK909 från CPH får lunch avgång till EWR?
     
    MrDollar gillar detta.
  4. Lauda 777

    Lauda 777 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är ju frågan, blir ju snålt utnyttjande av planen om man har två a330 som endast går EWR och ORD.

    Förhoppningsvis blir Tokyo av, skulle fungera att slinga med New York.

    Great Circle Mapper
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Problemet med Tokyo är väl att den avgången inte lär gå före 15, och SK904 kommer ju in vid 7 på morgonen. Chicago fick ju stor ändring i tidtabell för att kunna slungas med Hong Kong, vilket gjorde avgång från Hong Kong på tok för tidig.
     
    Lauda 777 gillar detta.
  6. MrDollar

    MrDollar Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Personligen tycker jag det är tråkigt att dom flyttar många long-haul från ARN till CPH, speciellt linjen till LAX.
    Man får försöka lita på att SAS gör detta för bolagets bästa så dom får in mer pengar.
     
    Last edited: 4 September 2019
    WongHauw, Juancarlos, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  7. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte speciellt snålt utnyttjat med två plan som flyger till två destinationer. Inklusive nödvändiga markstopp för i- och urlastning så är de i drift runt 20 timmar per dygn.

    Visst kan man få till det bättre men då behöver man ett större linjenät än det SAS har även i Köpenhamn. .
     
  8. Gus

    Gus Medlem

    Jag hade inte brytt mig att flighten flyttar till CPH om det inte vore så att SAS Plus på ARN-CPH är så tråkig, jag tar hellre 2 timmars sovmorgon. Vanligtvis gillar jag en lite kortare flygning (1-2 timmar) som förfest inför långflygningen. Men detta gäller Swiss, Lufthansa, LOT eller Turkish och inte SAS.
     
  9. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Amen to that! :)
     
    Daniel Larsson och Gus gillar detta.
  10. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det finns nog både spänning och god mat här i södern så välkommen ner!
     
    pep, Crille81, JohanGE och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×